Italian Boy 10

entry terakhir di blog. Embrace the cuteness of Benji today. Wakakakaka!

BAB  10

“HE  LIKES  you.”  Kata  Benji  apabila  Amzar  hilang  dari  pandangan.  Aku  memandang  mukanya  sambil  mengangkat  kening.  Tak  pasal-pasal  aku  kena  balik  dengan  dia  bila  mana  Amzar  tiba-tiba  ada  hal.  Sesudah  bayar,  kami  berjalan  dari  satu  lot  kedai  ke  lot  yang  lain  sebelum  ke  tempat  letak  kereta. 

Masih  terlalu  awal  nak  balik.  Aku  bukan  nak  ke  mana-mana  pun. 

“Baru  sehari  kenal  kut…  takkan  dah  suka?  Mengarutlah,  Benji.”  Aku  tersipu  sendiri  dibuatnya. 

“Dia  sukakan  you.  I  can  see  it.”  Dia  menekan  suaranya.  Aku  tersenyum.  Betul  ke  Amzar  suka  aku?  Nampak  ke?  Macam  mana  dia  boleh  nampak?  Aku  rasa  biasa  aje… 

“Awak  ni  tau  macam  mana?  Awak  ada  phsycic  power  ke?”  soalku  tanpa  meminta  izin  untuk  masuk  ke  Daiso,  kedai  lima  ringgit  (sebelum  GST). 

“I  lelaki,  I  taulah.”  Dia  mengekoriku.  Hish.  Amzar  kata  dia  ni  nampak  macam  suka  aku.  Dia  pula  kata  Amzar  yang  suka  aku.  Kalau  betul  ada  orang  sukakan  akukan  bagus?  Tak  adalah  aku  single  lagi. 

“I’m  kinda  like  him  too.”  Jawabku  jujur.  Maksud  aku,  aku  suka  cara  Amzar  berkawan  dengan  aku.  Mungkin  terlalu  awal  untuk  aku  assume  semua  ni  tapi  aku  rasa  Amzar  tu  seorang  yang  ikhlas.  Dia  nampak  berkarisma…

I  don’t  like  him.”  Tiba-tiba  dia  bersuara.  Tegas. 

Yeah  because  you’re  not  a  gay.”  Aku  menjeling  dan  meninggalkannya  untuk  ke  rak  bahagian  alat  tulis.  Dia  mengekor.  Meluat.  Nak  kawal  hidup  aku,  lepas  tu  buat  kerek  dengan  aku.  Kutuk-kutuk  aku. 

I’m  sorry…  I  tahu  apa  yang  I  dah  cakap  dekat  you  semalam  sangat  biadap.”  Dia  memujuk.  Aku  mencemik.  Baru  pandai  nak  mintak  maaf?  Kenapa  tak  tunggu  aku  kena  kapan  je? 

“Sedar  pun.  Tapi  terima  kasihlah.  Hati  ni  dah  luka  pun.”  Aku  mengambil  sebuah  buku  nota  lalu  aku  tempekkan  ke  dada  dia.  Suruh  dia  pegang.  Nak  sangat  mengikut  kan?  Macam  tak  boleh  tunggu  dekat  luar.  Dia  ambil  buku  tu  tapi  matanya  tajam  merenungku. 

“Oddie…”  dia  cuba  capai  tangan  aku,  cepat-cepat  aku  elak.  Gila  apa?  Dia  nak  aku  rasa  gayat  tahap  teruk  ke  macam  mana?

“Apa?  Nak  apa?”  soalku  kelam-kabut.

“Sebenarnya,  I  bukan  dapat  kerja  jadi  model  sambilan  tapi…  model  tetap.”  Dia  berkata.  Cis!  Ingatkan  nak  pujuk  aku  supaya  maafkan  dia.  Haram. 

Good  for  you.”  Aku  terus  berpaling. 

Model  sebagai  pekerjaan  tetap?  Dia  ingat  dapat  banyak  duit  ke? Memanglah  dapat  banyak.  Tapi  kalau  karier  terumbang-ambing…  dah  habis  kontrak  atau  apa  nanti…  dia  akan  hidup  susah,  tahu?  Lainlah  kalau  dia  tu  model  seluar  dalam  Calvin  Klein  ke  apa  ke?

Gulp.  Tiba-tiba  otak  nakal  aku  terbayang  dia  pakai  bermuda  ketat  sehingga…  oh!  Seksinya.  Badan  dia  berketak-ketak  ke  eh?  Sebab  dalam  imaginasi  aku  sekarang,  badan  dia  sangat  menyelerakan.  Dengan  titisan  air  yang  direnjis  pihak  yang  ‘merekrut’  dia  untuk  mendapatkan  shot  terbaik.  Oh  My  God!  Yes! 

“Kenapa?”  lamunanku  terhenti  bila  dia  menegur.  Aku  angkat  kening.

“Kenapa  apa?”  soalku.   

“You  senyum  sorang-sorang  lepas  tu  you  cakap…  “Oh  My  God.  Yes!”  apa  yang  ‘yes’?”  dia  menyoal.  Terbuntang  mata  aku.  Alamak!  Aku  tercakap  ke?  Aku  rasa  aku  cakap  dalam  hati  aje.  Aduhhhh!  Malunya. 

“Ammm,  tak  ada  apa.  saya  teringat  something.”  Aku  ketuk  kepala  dengan  buku  lima.  Malunya  Ya  Allah!  Itulah  Oddie,  lain  kali  jangan  miang  sangat! 

“Amzarlah  tu.”  Dia  menyinis. 

“Kenapa,  jealous?”  soalku  geram.  Dia  ketawa. 

“Dengan  dia  I  nak  jealous  apa?  Obviously  I  lagi  good  looking  dari  dia.  Model  pulak  tu.  Badan  I  lagi…”  dia  mengangkat  bakul  sambil  membelek  barang-barang  yang  dia  rasa  menarik. 

Don’t  flatter  yourself!  Memang  awak  lagi  okey  dari  segi  fizikal.  Tapi  mungkin  tak  semua  fizikal  awak  lagi  okey  dari  dia.  Kalau  awak  fahamlah  maksud  saya!”  ha,  kan  dah  kena  bidas. 

“Yeah  faham.  I’m  sure  mine  is…”  eh  eh!  Baik  aku  potong  kata-kata  dia  tu. 

“Well,  dia  ada  otak.”  Sinisku  geram.  Dia  meletakkan  barang  yang  dia  belek  tadi  dan  memandangku.  Mulutnya  ternganga  sedikit. 

“Wait,  you  nak  cakap  I  tak  ada  otak?”  gulp!  Garangnya  muka  dia. 

“I  don’t  say  that!”  aku  bersuara.  Cuba  mengelak,  aku  berjalan  ke  rak  yang  lain.  Dan  aku  tau  dia  mengekoriku. 

‘Tapi  you  cakap  dia  ada  otak,  that  means,  I  tak  ada  otak!”  tiba-tiba  dia  membentak.  Baguslah  kalau  dia  fikir  macam  tu!  Nak  aje  aku  sinis  dia.  Tapi  muka  dia  dah  merah.  Marahlah  tu.  Ada  beberapa  mata  memandang  kami.  Gulp. 

“Syhhh!  Slow  down  your  voice,  sire.  No!  Saya  tak  habis  cakap  lagi.  Dia  ada  otak  sebab  kerja  dia  obviously  kena  guna  otak.  Arkitek  kan?  Kerja  awak  kena  pakai  otak  tak?  Tak  kan?  Kerja  awak  tu  kena  pakai  badan  dan  rupa  je.  Mengarut.  Siapalah  yang  nak  tengok  badan  awak  tu  yang…  ada  roti  ban  tu?  Tak  dinafikan  awak  nampak  tegap,  hot…  and…  spicy…  wait  what?”  aku  tepuk  bibir  bila  tersedar  sesuatu. 

Alamak!  Tadi  nak  merendah-rendahkan  dia.  Kenapa  aku  boleh  puji  badan  dia?  Otaklah  ni  gatal!  Pergi  scan  badan  dia  buat  apa?

Aku  nampak  dia  tersenyum. 

“Arghh!  Jangan  nak  perasan!  Saya  teringat  ayam  KFC  tadi!”  dia  ketawa  kuat.  Geramnya  aku.  Beberapa  orang  memandang  kami  dengan  pandangan  kurang  senang  bila  Benji  ketawa  macam  nak  runtuh  langit.  Malunya  aku! 

“At  least,  hati  dia  baik.  Mulut  dia  pun  pandai  bercakap  sopan,  dan  pandai  jaga  hati  orang.  Tak  macam  awak!”  Aku  menyinis  dia  dengan  bom  torpedo.  Sakit  hati  sebab  dia  memalukan  aku  dengan  tawanya  itu.  Bukan  senang  nak  tengok  dia  gelak  besar.  Dah  lama  aku  nak  tengok.  Tapi  bukan  sekarang!  Timing  tak  betul. 

Aku  mengambil  sepeket  chopstik  lalu  aku  lekatkan  ke  dada  dia  dengan  geram.  Dia  masih  senyum.  Chopstik  itu  diambil  dan  dibelek. 

“You  nak  buat  apa  dengan  benda  ni?”  soalnya.  Kejap.  Aku  bagi  dia  chopstik  ek?  Chopstik  tu…  kayu  dua  batang  yang  orang  cina  guna  untuk  makan  mee  tu.  Ya!  Sahih!  Kenapa  aku  bagi  dia  chopstik?!

“You  bukan  pandai  pun  guna  chopstik.”  Dia  gelak.  Dia  tahu  ke  aku  tengah  gelabah  ni?  Sebab…  aku  tak  boleh  nak  fokus  selepas  aku  malukan  diri  sendiri  dengan  memuji  badan  tegap  dia  tu.  Dia  ketawa  mengejek.  Sakitnya  hati  aku. 

Memanglah  aku  tak  pandai  guna  chopstik.  Dekat  Boat  Noodles  tadi  pun  jenuh  aku  kena  ketawa  dek  dia  dan  Amzar  sebab  aku  guna  chopstik  sebatang  setiap  tangan. 

“Saya  nak  praktislah!  Practice  makes  perfect  kan?”  aku  memberikan  alasan.  Dia  senyum.  Masih  lagi  mengekori  aku.  Barang-barang  yang  aku  serahkan  pada  dia,  dia  kepit  di  celah  ketiak.  Selamba  badak  dia  aje.  Mujur  badan  bau  wangi. 

“You  usyar  badan  I  rupa-rupanya.  Bila  agaknya  eh?”  tiba-tiba  dia  bersuara  dan  ketawa. 

“Ha…  ha…  ha!  Funny!”  aku  menjelingnya  sehingga  hilang  mata  hitam.  Sakit  hati  sungguhlah. 

“Well…  see?  Itulah  guna  badan  hot  and  spicy  I  ni.”  Dia  berkata  lantas  menyelak  bajunya.  Rahang  aku  jatuh.  Abs,  glorious  abs!  Tiba-tiba  aku  tersedar  sendiri  bila  tayangan  perdana  tu  dah  tamat.     

“Kenapa  dengan  awak  ni?  Tak  malu  ke  buka  baju  depan  orang?  Aurat  tau?  Aurat!”  aku  buat  gaya  ustazah  memberi  ceramah.  Sambil  berceramah  sambil  berjalan.  (Eleh,  padahal  aku  sendiri  pun  free  hair).  Aku  tahu  aurat  lelaki  dari  bawah  pusat  hingga  ke  lutut.  Tapi…  dalam  kes  Benji  ni,  aku  rasa  dia  kena  pakai  abaya.  Sangat  melekakan! 

“Oddie,  you  might  wanna  watch  your …” 

“Hah?”  danggg!  Kepala  aku  terhantuk.  Bila  masa  ada  rak  dekat  sini  ni?  Sebab  malu  aku  berganda-ganda  hari  ni,  aku  sepak  rak  yang  aku  langgar  tadi. 

Sekali  lagi  kami  jadi  tumpuan  bila  rak  tu  berbunyi  kuat.  Alamak!  Mujur  pekerja  dia  tak  ada  dekat  kawasan  sini.  Kalau  tak,  dah  kena  halau  kami.  Buat  bising  lepas  tu  tambah  dengan  vandalisme  lagi. 

Kali  ini  Benji  sudah  bercangkung  dan  gelak  besar.  Dia  tahu  aku  hilang  fokus  bila  tengok  badan  ketak-ketak  dia  tu!  Memang  dasar! 

“Dah-dah!  Bayar,  bayar!”  dia  bangkit.  Aku  terus  menolaknya  tubuhnya.  Dia  berjalan  penuh  terpaksa  ke  kaunter.  Bahunya  masih  terhinggut-hinggut.  Dapat  aku  bayangkan  muka  annoying  dia  ketawakan  aku.  Memang  dia  ni…  hish… 


“YOU  TAHUKAN,  aurat  lelaki  dari  bawah  pusat  hingga  ke  lutut?”  dia  bersuara  bila  kami  dalam  kereta. 

“Awak  boleh  tak  jangan  nak  ungkit  benda  memalukan  tu?”  aku  membebel  geram.  Dia  senyum.  Siap  bersiul-siul  lagi  sambil  ketuk-ketuk  stereng  mengikut  rentak  lagu  Animals  dari  Adam  Levine. 

“Oddie,  Oddie.  You  nak  tengok  sekali  lagi  tak?”  soalnya. 

“Ha,  ha!  Funny.  Stop  it  Benji.  Tak  ada  apa  yang  menarik  pun  dengan  body  awak.”  Aku  menjelingnya  dan  berpeluk  tubuh.  Muka  hadap  ke  luar  tingkap.  Okey,  aku  tipu.  Bodi  dia  sangat  menarik…

“Tak  sangkalah  barang  kat  situ  murah.  Hey,  I  tak  sempat  nak  beli  pun  benda  alah  tu.”  Dia  mengubah  topik. 

“Benda  apa?”

“Ala  macam  beg  plastik  yang  kalis  air  tu.  Tadi  I  pegang  dah.” 

“Oh…  awak  nak  buat  apa?”  soalku.  Sengaja  nak  panjangkan  perbualan.  Sedaya  upaya  nak  buat  dia  lupa  pada  peristiwa  yang  memalukan  tadi.  Memandangkan  mood  dia  nampak  okey  hari  ni,  bolehlah  ajak  dia  berbual.  Kut?

“Nak  letak  handphone,  duit.”  Jawabnya. 

“Huh?  Kenapa?  Awak  nak  bawak  masuk  dalam  air  ke?” 

“I  ke  Pulau  Langkawi,  shooting  nanti  untuk  majalah  Remaja.  Tapi,  I  nak  pergi  berjimba  terus  main-main  air  segala.”  Ceritanya. 

Amboi.  Detailnya.  Seronoklah.  Baru  duduk  sini  kejap  dah  ada  majalah  nak  ambil  gambar.  Aku  ni,  seumur  hidup  duduk  kat  sini  pun  takde  majalah  pun  nak  masukkan  gambar  aku.  Eh,  kejap.  Dia  cakap  nak  berjimba? 

Oh,  how  surprising.  Awak  tau  perkataan  jimba!”  aku  bersuara  kagum.

“What…  do  I  look  like  a  caveman  or  something?  Tentulah  I  tau.  Adik-adik  I  selalu  cakap.”  Dia  bersuara.  Tak  puas  hati  aje  nadanya.  Mesti  dia  marah  sebab  aku  macam  perlekeh-lekehkan  dia. 

“Alah,  tak  payahlah  buat  masuk  dalam  air  handphone  awak  tu.  Senang.  Tinggal  dalam  hotel  kejap.  Bukannya  tak  boleh  hidup  tanpa  handphone  pun  kan?  Duit  tu,  ala…  nak  guna,  baliklah  hotel  semula.  Tak  pun  suruh  sesiapa  ke  pegang?”  Aku  berkata  selamba. 

“You  got  the  point.”  Dia  berkata.    


AKHIRNYA  sampai  juga  kami  ke  butik.  Aku  menarik  handbag  lalu  membuka  pintu. 

“Hey…”  dia  bersuara.  Baru  lagi  nak  keluar  kereta.  Tapi  aku  duduk  semula.  Pandang  dia.  Dia  pandang  aku.  Keningnya  jatuh. 

“Ya?”  soalku.  Muka  macam  orang  bersalah  ni  kenapa? 

I’m  so  so  sorry…  pasal  malam  tadi.”  Oh!  Patutlah  muka  macam  tu. 

“Ya.  It’s  okay.  Lain  kali  mulut  tu  jaga.”  Aku  menegur.  Dia  senyum.  Angguk.  Rajin  dia  senyum  hari  ni.  Kalau  macam  ini  hari-hari  kan  bagus?  Tapi  aku  tak  nak  berharap  lebih.  Sebab  mood  dia  teruk.  Tak  dapat  nak  jangka  bila  angin  taufan  dan  bila  cerah. 

“Ah,  I  teringat  sesuatu.  Tunggu.”  Dia  angkat  tangan,  mengarahkan  aku  tunggu.  Aku  berdiri  macam  patung  cendana  di  luar  keretanya. 

Dia  keluar,  bonet  kereta  dibuka.  Dan  dia  menutup  semula  bonet  kereta  dengan  sesuatu  pada  tangannya.  Macam  kertas.  Dia  datang  depan  aku,  senyum…  kemudian  dia  hulurkan  kertas  yang  berlipat  tu  pada  aku. 

“Ni,  untuk  you.”  Aku  ambil  dengan  teragak-agak.  Kertas  apa  pulak  dia  bagi  aku  ni? 

“Apa  ni?”  soalku  sambil  membalik-balikkan  kertas  tersebut. 

“Poster…” 

“Poster  apa?” 

Take  a  look.”  Dia  menyuruh  aku  membuka  lipatan  tersebut.  Kertas  yang  berlipat  dua  itu  aku  buka.  Serta  merta  aku  tutup  balik.

“Wait!  You  jackass!”  aku  menghayunkan  beg  tanganku  ke  bahunya.  Dia  tergelak.  Gambar  dia  yang  hanya  memakai  seluar  jeans  yang  hampir  terlondeh  sehingga  nampak  garisan  berhuruf  V  di  perutnya  itu  memang  menyeksakan! 

“Untuk  simpanan  you.”  Dia  bersuara  lepas  puas  ketawa. 

“Awak  punya  macam  mana?” 

“I  don’t  need  it.  Dalam  portfolio  I  berlambak.  Ni  gambar  lama,  waktu  I  modeling  dekat  sana.”  Dia  berkata.  Aku  angguk.  Patutlah  siap  poster  bagai. 

“Ammm…  thank  you.”  Aku  ucap  sambil  angkat  poster  tersebut.  Dia  angguk  dan  menabik  aku  dengan  dua  jarinya. 

“You’re  welcome.  So  we’re  cool?”  soalnya. 

“Cool.”  Jawabku  pendek.  Dia  senyum,  angguk  dan  masuk  ke  dalam  kereta.  

“Drive  safe.”  Pesannya.  Aku  angguk.  Dia  menghilang,  baru  aku  masuk  ke  dalam  kereta  aku.  Poster  itu  aku  buka.  Perutnya,  garisan  Vnya…  aku  sentuh.  Kemudian  aku  tersedar.  Poster  itu  aku  lipat  dan  campak  ke  tempat  duduk  belakang.  Hantu  punya  poster! 


“Subhanallah,  Maha  Suci  Allah.  Alhamdulillah,  Pujian  bagi  Allah,  Allahu  Akbar,  Allah  Maha  Besar,  Lailaha’ilallah  Muhammad  Rasulullah.”  Aku  mula  menyanyi  perlahan.  Cuba  menghapuskan  bayangan  gambar  Benji  tadi.  Harap  berjaya  kalau  aku  terus  berzikir  sampai  besok.  

5 komen:

  1. Yess! Hahaha dot gak sambungan nye. Bile keluar novel nye sis?

    ReplyDelete
  2. aduhaii oddie...meh la kita berzikir sama bgi menghapuskan bayangan...hahaha
    *wink wink

    ReplyDelete
  3. bila nak sambung ni..best giler...

    ReplyDelete
  4. heeeeeee , novel nya keluar dah kee ?? suka la.

    ReplyDelete

 

LunaSAMS Template by Ipietoon Cute Blog Design