JODOH SEBELAH PINTU 5

Bab  5
“PAN,  petang  semalam,  kau  ada  dengar  tak  suara  Bruno  dari  Marikh  menyanyi  sambil  tersembelit?”  suara  sumbang  menyapa  telingaku  awal  pagi  itu. 
Hish!  Dia  menyindir  aku  tu  sebab  aku  menyanyi  sakan  semalam.  Aku  buat  tak  dengar  sahaja  sindirannya  itu  sambil  langkah  kuhayun  laju  ke  kereta.  Enjin  kereta  kuhidupkan  dengan  sekali  pulas.  Hari  ini,  terpaksalah  aku  menumpangkan  Julia  lagi  memandangkan  keretanya  masih  di  bengkel.
“Tak  ada  pun?  Suara  Bruno  Mars,  adalah  aku  dengar.  Best.  Versi  perempuan  punya...”  Irfan  pula  berkata  manis  yang  entah  ikhlas  entahkan  tidak.  Aku  mendengus.  Buat-buat  tak  ambil  tahu  tentang  ‘siapa’  yang  mereka  katakan  itu.
“Julia!”  aku  melaung.
“Kejap!!”  Julia  menyahut.  Kejap?  Kejap  Julia  itu  bermaksud  lagi  dua  puluh  minit  lagi!  Huh!  Aku  mengeluh.  Enjin,  cepatlah  panas.  Hati,  cepatlah  sejuk.  Julia,  cepatlah  bersiap!
“Selamat  pagi,  Kak  Fashionista!”  aku  tutup  pintu  kereta  bersama  dengusan  kasar  sebaik  sahaja  mendengar  suara  Bad  itu.  Pasang  lagu  Bruno  Mars  yang  telah  aku  burn  dalam  CD.  Kuat-kuat.  Lalalala!!  Ekor  mata  terpandang  budak  dua  ekor  di  rumah  sebelah.  Bad  sedang  menari-nari  sambil  menjelirkan  lidah  ke  arahku  manakala  Irfan  tergelak  sambil  memegang  perutnya.  Sakit  betul  hati  aku!!
Lagu,  aku  perlahankan.  Diorang  boleh  dengar  lagu  yang  aku  pasang  agaknya.  Sebab  tu  sampai  menari-nari.  Kelibat  Julia  muncul  juga.  Dia  sempat  bersapa-sapaan  dengan  Irfan  dan  Bad  macam  hari-hari  sebelumnya.  Ramah  sungguh  Julia  ini.  Bagus...  yang  tak  bagusnya,  dia  melengah-lengahkan  masa  aku!
Aku  tekan  hon!  Ping!!  Bad  melatah  agaknya  apabila  dia  menekup  mulutnya.  Irfan  pula  berdekah-dekah  bersama  Julia  yang  tergelak  cover  ayu  sambil  melangkah  ke  kereta.  Bad  menghantar  pandangan  maut  kepadaku  tetapi,  do  I  look  like  I  care?
Julia  membuka  tingkap  dan  melambaikan  tangannya  ke  arah  lelaki  dua  orang  itu.  Dia  dah  buat  gaya  ratu  dunialah  pula.
Take  care,  Monafendy.”  Bad  bersuara  sarkastik.  Aku  menekan  hon  sekali  lagi  bersama  jeritan,  Take  care  like  I  care,  monkey!”  ambik  nak!  Puas...  cermin  pandang  belakang  aku  lihat.  Irfan  terkekeh-kekeh  gelak.  Aku  tersenyum  senget.  This  means  war,  baby...this  means  war...

“CIKGU,  saya  nak  pergi  ke  tandas!  Nak  shishi.  Tak  tahan.”Nora  berkata  manja  tetapi  dengan  dahi  yang  berkerut-kerut.  Terkejut  aku  dibuatnya!  Bertuah  punya  budak.  Tergelak  satu  kelas  itu  mendengar  kata-katanya.  His!  Tak  malunya  Nora  ni!  Mujurlah  budak-budak  lagi.  Kalau  tidak,  memang  aku  hayun  dengan  buku  sampai  terteleng  kepalanya.
“Nora,  cukup  sekadar  beritahu  cikgu  yang  kamu  nak  ke  tandas.  Jangan  sebut  nak  shishi  ke,  nak  em  em  ke,  nak  mekap  ke.  Tak  manis,  sayang.”  aku  tegur  Nora  apabila  dia  mengambil  pas  kebenaran  keluar  kelas  daripadaku.  Dia  mengangguk  akur.
“Cikgu,  saya  nak  temankan  Nora  pergi  shishi,  boleh?”  aku  kemam  bibir.  Automatik  teringat  pada  dua  ekor  badut  nakal  di  sebelah  rumah.  Ini  cerminnya.  Zahid  dan  Ariff.  Selepas  mereka  berkata  begitu,  mereka  tergelak  sungguh-sungguh.  Rakan  sekelas  yang  lain  ikut  tergelak.  Aku,  tidak  terkecuali.  Eh?  Kenapa  mesti  aku  gelak?!Aku  berdeham  untuk  menahan  diri  dari  rasa  nak  gelak.
“Ariff!  Zahid!  Berdiri  kat  depan  kelas!  Siapa  ajar  jadi  gatal  macam  tu?”  soalku  garang. 
Mereka  berdua  tertunduk-tunduk  menahan  senyum.  Aku  capai  rotan  sebesar  jari  kelingking.  Berdiri  bercekak  pinggang  di  hadapan.  Terkocoh-kocoh  mereka  berdua  berlari  ke  hadapan.  Di  sekolah,  hari-hari,  muka  mereka  berdua  sahaja  yang  buat  perangai.  Di  rumah  pula,  Bad  dan  Irfan!
Rotan  aku  acu  ke  arah  mereka.  Buat  muka  garang  sikit  dengan  kening  sebelah  terangkat  tinggi  kalah  Ziana  Zain.  Sebelah  tangan  lagi  aku  cekak  pinggang.  Muka  masih  tegang  kalah  muka  Kak  Ton  pakai  kologen. 
“Apa  saya  nak  buat  dengan  budak  nakal  macam  awak  berdua  ni?”  aku  berkata  sendiri...  muka  mereka  dah  cuak.  Aku  berpaling  menghadap  budak  kelas  yang  memandang  wajah  garangku  dengan  takut-takut. 
Mereka  kemudiannya  tergelak  kecil.  Aku  pusing  ke  arah  Ariff  dan  Zahid,  mereka  buat  muka  selamba.  Aku  kembali  pandang  ke  budak  kelas.  Tak  jadi!  Mereka  gelak  menjadi-jadi  bila  aku  berpaling  memandang  mereka.  Hati  aku  rasa  lain  macam.  Budak  dua  ekor  tu  ada  buat  sesuatu  di  belakang  aku.  Aku  pusing  laju-laju.
Naik  mencanak  darah  aku  sampai  hampir  menyembur  ikut  hidung!  Dua  ekor  monyet  mini  Bad  dan  Irfan  ni  sedang  menonggeng  punggung  dekat  aku.  Cepat-cepat  mereka  berdua  cover  malu.  Dah  terkantoi  pun  okey?  Tak  kelakar  langsung!!  Darah  terasa  turun  naik...  tanpa  dapat  ditahan,  piap!!  Piapp!!!  Dua  budak  lelaki  itu  dilibas  di  punggung.  Menggeliat-geliut  budak  itu  menahan  sakit.  Haa,  rasakan. 
Puas!!  Puasss  hati  aku!  Puassss!!!  Puas  aku  nak  jawab  dengan  mak  bapak  budak  ni  nanti.  Adoilah  Mona!!  Kenapa  kesabaran  aku  makin  menipis  sekarang?  Budak  dua  orang  itu  hanya  tergelak  sahaja.  kawan-kawan  kelasnya  terdiam  dan  menggigit  bibir.  Takut!  Huh...
Nora  masuk  ke  kelas  sesudah  shi  shi.  Muka  bertambah  bedak  nampak.  Hailah!  Budak  lapan  tahun  pun  suka  melawa!  Kalah  cikgu...  budak  zaman  sekarang...
“Uuuu,  cantiknya  Nora!”  Zahid  bersuara  kagum  melihat  muka  Nora  yang  sudah  bertambah  bedak  itu.  Masih  tak  serik  meskipun  telah  dirotan.  Ya  Allah,  give  me  strength.
“Macam  Nora  Danish  la!  Nak  nombor...”  ayat  si  Ariff  pula.  Aku  naik  angin  sampai  kepala.  Bilalah  budak-budak  ni  nak  belajar  jadi  serius?
“Ariff,  Zahid!!  Berdiri  kat  atas  kerusi  dengan  sebelah  kaki!  Se-ka-rang!  Jangan  letak  kaki  kalau  tak  nak  kena  rotan!!”  aku  menghamun  geram. 
Sebenarnya,  aku  dapat  lihat  Irfan  dan  Bad  versi  kecil.  Sebab  itu  aku  mengamuk!  Zahid  dan  Ariff  pun  berdiri  menggunakan  sebelah  kaki  di  atas  kerusi  masing-masing.  Sekejap  ke  kiri  sekejap  ke  kanan  tubuh  mereka  cuba  mengimbangi  badan.  Rasakan.  Kalau  versi  besar  dia  aku  tak  dapat  nak  denda,  versi  kecil  pun  jadi!  Yang  pasti,  hati  aku  puas!  Soal  berjawab  dengan  orang  tua  mereka,  tak  mengapalah.  Aku  jawab  aje  yang  budak  ni  nakal  sangat!

“AKU  rasa  aku  tahu  siapa  punya  kerja  ni!  Aduhai  anak  muridku!!”  aku  tepuk  dahi.  Julia,  aku  minta  maaf,  kereta  aku  pun  bakal  ke  ‘hospital’  juga  macam  kereta  kau.  Haih!  Aku  mendail  nombor  telefon  Julia.
“Jue,  aku  tak  boleh  ambik  kau  la!  Kereta  aku  pancit  wey.  Aku  tahu  siapa  buat.  Ini  mesti  kes  dendam  kesumat...”  aku  mendengus.  Tangan  aku  genggam-genggam  geram.  Zahid,  Ariff,  kalau  besok,  aku  jumpa  kau  berdua,  memang  siap!!  Siap  aku  kerjakan!!
“Lah,  ye  ke?  Aku  naik  bas  la  kalau  macam  ni...  penatlah  aku  nak  berebut  dengan  anak  murid.  Haih.  Jatuh  market  aku...”  Julia  merengek.  Hiss!  Fikir  market  dia  aje.  Market  aku  pulak  macam  mana?  Tak  suka  tau?  Arghh!  Besok  memang  kena  budak  dua  ekor  tu.  Tengok  la  kalau  tak  percaya!!
Aku  bercangkung  di  tayar  keretaku.  Tangan  memicit  tayar.  Entah  siapa  yang  ajar  budak  dua  ekor  tu  buat  benda-benda  yang  begini.  Habis  tayar  kereta  aku  pancit!  Pancit  sangat  pula  tu!  Keempat-empat  tayar,  okey?  Memang  langsung  tak  kelakar!  Adess!
Mulalah  menyesal  sebab  tak  dengar  perintah  abah.  Abah  suruh  aku  letak  pam  angin  kat  dalam  kereta  siap-siap.  Aku  buat  derk  sebab  aku  cakap,  perkara  macam  ni  takkan  terjadi  punya.  Sekarang?!!  Mulalah  rasa  kesal  itu  timbul.  Berapalah  sangat  pam  angin  tu...
“Cikgu  Mona,  ada  masalah  ke?”  suara  garau  menegur. 
Aku  berpaling.  Kening,  secara  automatik  terangkat  sebelah.Kelihatan  Cikgu  Farhan  melangkah  penuh  segak  ke  arahku.  Dia  memegang  beberapa  buah  buku  di  tangannya.  Aku  mulalah  garu  hidunglah,  garu  telingalah.  Nak  mengaku  yang  aku  ada  masalah?  Aduh!  Malunya.  Aku  ni  payah  nak  meminta  tolong  dengan  orang.  Selama  ini,  apa  yang  aku  buat  mesti  sendirian  berhad  punya  kerja.
“Err,  tak  ada..”  aku  jawab  malu-malu. 
“Saya  dari  tadi  perhatikan  awak,  Mona.  Nampak  macam  ada  masalah.  Bila  saya  duduk  dekat  sini,  barulah  saya  tahu  kenapa.  Kereta  awak...  tayar  pancit  eh?”  Farhan  menyoalku  sambil  mengerling  ke  arah  tayar  keretaku.  Aku  tersenyum  salah  kena.  Dah  nampak  pun,  kan?  Buat  apa  tanya  lagi?
“Er.  Ha  ah!  Biasalah,  Pa’an.  Jadi  cikgu  ni,  banyak  yang  tak  kena...”  aku  tersengih  malu.  Farhan  ikut  tersenyum.  Hati  aku  kuat  menyatakan  ini  kerja  budak  dua  orang  itu.  Sebab  mereka  memang  mahir  buat  kerja  kimpalan  segala  ni.  entah  belajar  dari  mana  pun  aku  tak  tahulah.  Yang  pastinya,  jika  aku  seratus  peratus  benar,  akan  aku  cari  tok  gurunya  dan  aku  cekik-cekik  sampai  pucat.  Menyusahkan  aku  sungguhlah!
“Err,  jom  saya  tumpangkan  awak!”  Farhan  mempelawa. 
Aku  menggelengkan  kepalaku,  menolak.  Pada  mulanya  aku  menggeleng  sekali.  Bila  tengok  dia  berjalan  menghampiri  kenderaannya,  kali  ini  aku  menggeleng  seribu  kali!  Naik  kapcai!  Gila  apa?  Ingat  aku  suka  nak  merempit  dengan  dia?  Reputasi  aku  sebagai  guru  bertudung  tu  kena  jaga.  Sebagai  perempuan  muslimah  pulak  tu  meskipun  kurang  muslimahnya.  Hehehe...
Biasanya  aku  tengok  dia  naik  kereta.  Apa  pasal  pulak  hari  ni  dia  nak  naik  motor?  Alah!  Kalau  naik  kereta  sekali  pun,  memang  aku  tak  nak  tumpang  dia.  Aura  dia  kuat.  Serius.  Muka  kacak.  Jambang  nipis  dia  trim  baik  punya.  Aku  memanglah  terlebih  lemah  dengan  lelaki  yang  berjambang  nipis  ni.  Rasa  tak  selamat  jiwa.  Memang  spesies  eye-candy  aku..  Isk  Mona,  gatalnya  kau!
“Tak  apalah,  Pa’an..  saya  balik  naik  bas  aje.”  aku  tersenyum.
Muka  dia  yang  macam  hero  filem  hindustan,  Arjun  Rampal  kesayanganku!  Aduhai  Mona!  Awat  gedik  sangat  kebelakangan  ni?  Dah  terkena  jangkitan  virus  Julia  agaknya  aku  ni.  Dulu  muka  Pa’an  ni  aku  pandang  tak  guna  mata  pun.Bahaya  virus  Julia  sebarkan  ni.
“Saya  ada  dua  helmet  ni.  Jomlah!”  serius  gila  Cikgu  Farhan  sorang  ni?  Dia  menepuk-nepuk  dua  helmet  di  atas  sit  motor  itu.  Aku  sudah  mula  rasa  tak  selesa.  Kalau  dia  ajak  naik  motorbike  ke,  mahu  jugalah  aku.  Eh?!  Teruknya!
No  thanks.”  aku  berkata.  Rasa  tak  sedap  hati  dah  ni.  Muka  dia  serius  bukan  main.Itu  yang  aku  tak  boleh  blah! 
Helmet  dihulurkan  kepadaku.  Helmet  stail  tahun  bila  dia  pakai  ni?  Macam  cengkerang  kura-kura  saja!  Aku  lebih  rela  sarungkan  cengkerang  kura-kura  ke  atas  kepala.  Aku  menggeleng-geleng  tidak  mahu.  Rasanya  dah  boleh  dapat  penyakit  geleng  tak  sudah  dah  aku  ni.  Apa  pasallah  dia  tak  balik  lagi  ni?
“Cepatlah.”eh  eh  dia  ni!  Dah  aku  tak  mahu,  takkan  nak  mendesak  pula?aku  paling  pantang  dengan  orang  yang  suka  mendesak  begini.  Mulalah  angin  datang  menyerang  satu  badan.  Jangan  tanya  kenapa  kalau  kedua-dua  helmet  itu  tersarung  di  atas  kepala  dia  nanti.  Kenapa  ramai  pula  orang  yang  menaikkan  darah  aku  sekarang?  Ini  ujian  ke  apa?
“Tak  apalah!  Saya  tak  selesa.”  aku  akhirnya  bersuara  jujur.  Dah  tak  sanggup  untuk  berterusan  didesak.  Takut  nanti  dia  makan  kasut  aku  saja.  Kesabaran  aku  semakin  nipis  semenjak  munculnya  Bad  dan  Irfan  sebagai  jiranku.  Ditambah  dengan  anak  murid  yang  gatal  macam  Zahid  dan  Ariff  itu.  Oh  tuhan!  Farhan  tergelak  besar  sebaik  sahaja  aku  berkatabegitu.  Apa  pasal  eh?
“Saya  gurau  ajelah.  Ini  motor  pak  cik  kebun!  Takkan  saya  nak  rembat.  Kunci  pun  takde!  Lagipun  kita  mana  halal.  Saya  kena  jaga  batas.  Alahai  awak  ni  Mona!  Lurus  sangat  orangnya.  Jom,  saya  tumpangkan  awak.  Kereta  kat  depan  sana.”  Farhan  tergelak  lagi. 
Aku  mendengus.  Geram  betullah!  Apa  pasal  ramai  orang  suka  buli  aku  ni?  Apa  dosa  aku?  Memang  dah  tertulis  kat  dahi  aku  ke,  SILA  BULI  SAYA?  Ke  macam  mana?  Di  kelas  dengan  anak  murid  yang  senget-senget  macam  Zahid  dan  Ariff  itu!  Di  sekolah  dengan  cikgu  tak  siap  ni!  Di  rumah  nanti  ada  lagi!  Cabaran  terbesar  aku  adalah  di  rumah.  Bad  dan  Irfan.  Aduhai!  Nak  pindah!  Nak  tukar  sekolah!!  Warghh!
“Tak  apalah,  Pa’an,  saya  balik  sendiri  aje.  Serius.  Saya  tak  naklah  susahkan  orang,  kalau  boleh.”  aku  memberi  alasan.  Sebenarnya  nak  tutup  rasa  malu.  Gila  tak  malu?  Bersungguh-sungguh  aku  menggeleng  kepala  tadi  macam  orang  ada  sakit  anjing  gila  pula!  Isk!  Mintalah  dijauhkan.
“Tak  ada  menyusahkanlah,  Mona.  Saya  naik  kereta.  Awak  jangan  bimbang.”  Farhan  berkata  sambil  tersenyum.  Aku  menggeleng-gelengkan  kepala  lagi  sekali.  Kali  ini  slow  motion  punya.  Aku  tak  mahu  menyusahkan  dia  dan  aku  tak  mahu  ada  apa-apa  berita  tak  elok  di  sekolah  nanti  mengenai  aku  dan  dia.  Cikgu-cikgu  sekarang  ni  kadang-kadang  bergosip  tentang  kita  macamlah  kita  ni  artis. 
“Tak  apa.  Serius.  Saya  nak  tunggu  kawan  saya  aje  yang  datang  ambil.”  aku  menipu.  Punyalah  tak  nak!  Malu  ni...
“Oh,  kalau  macam  tu.  Tak  apalah.  Saya  balik  dulu  eh?  Awak  hati-hati  tau  Mona?  Saya  balik  dulu.  Apa-apa  hal,  awak  call  saya  tau?  Saya  boleh  datang  ambil.”  Farhan  bersuara  dengan  muka  risaunya.  Aku  mengangguk  dan  tersenyum  sedikit.  Dia  risaukan  aku?  Heaven!  Heaven!  Ya  Allah!  Aku  ni  dah  makin  gatal  sekarang  semenjak  Julia  menyebarkan  virusnya.  Bukan  nak  kata  apa,  sebelum  ini,  rasa  malu  aku  begitu  terlindung  sekali.  Hahahaha!
“Baik  Pa’an.  You  too,  take  care.”  aku  bersuara  pula  lantas  memasukkan  buku  tutor  ke  dalam  beg  besar  gedabak  aku.  Buku  latihan  anak  murid  yang  berada  di  bumbung  kereta  aku  capai  dan  membawanya  dengan  bersusah  payah. 
Malang  nasib  aku  bila  buku  sebanyak  ini,  hanya  mampu  aku  bawa  dengan  menaiki  bas.  Bas  Metro  nombor  55  atau  50  atau  pun  RapidKL.  Alah!  Seringgit  saja  pun.  Lagi  pula,  bukanlah  jauh  mana  jarak  rumah  aku  dengan  sekolah  ni.  Kalau  jalan  kaki  pun  memang  takkan  jauh  manalah.  Cuma,  barang  yang  banyak  menyukarkan  aku  untuk  berjalan  kaki. 
“Anak  murid  buat  spoil!  Berdendam  tak  ingat!  Kau  berdua  tu  dahlah  ada  rupa  orang  gila  sebelah  rumah  aku!  Perangai  lagilah  sebijik!  Memang  kau  berdua  ni  nak  kena  dengan  aku!  Besok,  aku  panggil  mak  ayah  kau  datang  sekolah!  Aku  sebat  korang  depan  mak  ayah  korang.  Memang  melampau  sangat!!!”  aku  memaki  sambil  berjalan  bersusah  payah  menuju  ke  pondok  bas.  Geram!  Geram!
Pap!!  Buku  aku  hentak  ke  bangku  di  pondok  bas.  Sudahlah  hari  ini  aku  pulang  lewat,  terkena  pula  dengan  buku  latihan  budak  yang  banyak  ni.  Lima  puluh  lebih  buah  buku!  Gabung  dua  buah  kelas.  Aku  rasa  nak  pitam!  Nak  pitam  sangat!  Lelah  rasanya  apabila  terpaksa  berjalan  ke  sini  dengan  buku  yang  banyak.  Aku  nak  balik!  Nak  minum  ais  kosong.  Rasa-rasanya  buat  masa  ni,  ais  kosonglah  air  paling  enak  yang  dapat  aku  bayangkan...
Baru  lagi  duduk,  sebuah  bas  sudah  muncul.  Aku  kembali  berdiri  tetapi  kemudian,  duduk  semula.
Crowded  ya  Rabbi!  Waktu  budak  sekolah  menengah  balik  dari  sekolah.  Haruslah  bas  penuh!  Dah  macam  sardin  saja  aku  tengok.  Teksi  mana?  Kenapa  waktu  macam  ni  teksi  tak  nak  lalu?  Warghh!!  Aku  sudah  kepenatan  tahap  unta  dah  ni.  Tiba-tiba  ada  sebuah  kereta  berhenti.  Macam  pernah  tengok  saja  kereta  ini.  Cermin  kereta  diturunkan.  Dia  tersenyum  senget.  Aku  menjeling  dan  memandang  ke  arah  lain.  Memang  pernah  tengok.  Malah,  selalu  tengok  sejak  beberapa  hari  ni.
“Kereta  mana,  Monaaa?”  leretnya  mengejek.  Aku  mendengus.
“Rosak!”  aku  jawab  sepatah.
“Oh!  Pity  you.  Come,  sehala  ni.  Jomlah  naik  sekali.”  dia  mengajak.  Aku  memandang  mukanya.  Tersenyum  bukan  main  menganjing  lagi.  Lupakan  niat  kau  kalau  kau  nak  mengejek  aku  kat  sini!
No  thanks!”  aku  jawab  kasar.  Dia  menaikkan  cermin  kereta  dan  pergi  dari  situ.  Aku  mengeluh.  Macam  mana  aku  nak  balik  ni?  Kenapa  aku  tak  tumpang  aje  dia?  Ah!  Jatuhlah  reputasi  aku  kalau  aku  tumpang  dia  tadi.  Aku  tau  niat  dia,  memang  dia  nak  mengejek  aku!
Pop!  Bunyi  pintu  kereta  ditutup.  Pandanganku  terkalih.  Eh?  Dia  lagi?  Kenapa  tak  balik  lagi?  Dia  parking  kereta  kat  tepi  jalan  untuk  apa?   Aku  mendengus  apabila  langkahnya  semakin  hampir.  Dia  masih  setia  dengan  senyum  senget  dia.  tangan  diseluk  ke  dalam  kocek.  Kemudian,  dia  duduk  di  sisiku.  Tali  leher  dirungkai  perlahan.  Aduhai.  Jiwa  kacau!  Seksi  pulak  dia  dalam  keadaan  begitu.
Pity  you...”  ejeknya  lagi.  Telinga  aku  berasap  ke  main.  Kalau  aku  hempuk  dengan  buku-buku  latihan  anak  murid  aku  ni,  tak  pasal-pasal  dia  ni  hilang  ingatan.  Bagus  juga  kalau  dia  hilang  ingatan!  Nak  aje  aku  tuntut  dia  sebagai  bibik  aku.  Biar  padan  dengan  muka.
“Pergilah  sana!”  aku  menghalau.  Langsung  tak  pandang  ke  arahnya.
“Ada  tulis  ‘Ini  Mona  Punya  Kerusi’  ke  kat  sini?”  soalnya  sambil  membelek-belek  kerusi  simen  yang  kami  duduk.  Dasar...  argh!  Bencinya!  Kenapa  mesti  dia  yang  muncul  kat  sini?  Kenapa?!
“Tak  ada.  Tetapi  kat  mulut  ni  yang  cakap,  pergilah  sana.”  aku  menjelingnya.  Dia  tergelak  cara  orang  beriman.  Huh! 


0 komen:

Post a Comment

 

LunaSAMS Template by Ipietoon Cute Blog Design