MENANTU "MITHALI" (BAB 11)

Bab  11
“EMMA,  I  nak  keluar  dengan  Mason.  You  nak  join  kitorang  tak?”  dia  bertanya  kepadaku.  Aku  memandangnya  pelik.  Perlukah  dia  menceritakan  setiap  aktiviti  hariannya  kepada  aku?  Aku  menggeleng  sahaja  bagi  soalannya  tadi.  Perlukah  aku  turut  serta  dan  melihat  kemesraan  mereka  berdua  sehingga  menanahkan  biji  mata  aku?  Argh.  Tak  rela!
Aku  tak  boleh  terima  betul!  Dahlah  Andy  ini  pernah  jadi  crush  aku!  Malah  dia  masih  lagi  crush  aku  sebenarnya.  Hm.  Bilalah  hati  aku  ni  berubah  suka  pada  lelaki  tulen  pula  ya?  Tak  pun,  bilalah  Andy  ni  nak  berubah  suka  pada  aku?!
“Mason  lagi.”  aku  berkata  dengan  suara  yang  perlahan. Tergugat  rasa  diri  ini.  Aku  ini  perempuan!  Cantik  dan  menawan  lagi  tu.  Bukankah  sepatutnya  dia  lebih  rasa  terpikat  pada  aku?  Bukannya  pada  Mason.  Urgh!  Kenapalah  dia  mesti  jatuh  hati  pada  Mason?  Pandai  menggodakah  Mason  itu?  Cheh!  Itu  pula  yang  aku  boleh  fikir  sekarang?  Masya-Allah.  Teruk  juga  otak  aku  ni.
Aku  rasa  macam  nak  hempuk  saja  dahi  dua  orang  gay  ini.  Benci  betul!  Kalau  aku  ada  kuasa,  mahu  saja  aku  ubah  makhluk  dua  orang  itu  supaya  kembali  ke  pangkal  jalan.  Ah!  Sepatutnya  aku  kembalikan  diri  aku  yang  sesat  ini  ke  pangkal  jalan  dahulu.  Barulah  boleh  kembalikan  Mason  dan  Andy!
Aku  tunduk  menekur  lantai.  Aduhai  Andy.  Jadilah  lelaki  sejati  yang  boleh  mencintai  aku!  Bukannya  lelaki  yang  menyusahkan  hati  aku.  Hati  aku  susah  setiap  hari  memikirkan  ‘kemahuan’  kau  yang  lain  daripada  yang  lain  itu.  Aku  susah  hati  bila  terlalu  fikirkan  pasal  kau!
“Biasalah.  Mason  tu  kan  bini  I?!”  dia  berkata  lantas  ketawa.  Aku  tak  rasa  lucu  pun!  Jijik  adalah.  Eee.  Geli  betullah  aku.  Tapi,  melihat  dia  ketawa  bersungguh  seperti  itu,  aku  tak  sampai  hati  pula  untuk  membiarkan  dia  ketawa  sendirian  jadi  aku  sampuk  tawanya  dengan  ketawa  yang  boleh  tahan  tidak  ikhlasnya!
Penat  ketawa,  aku  berhenti. 
You  memang  seorang  kawan  yang  baik!  Sangat  baik.  I  beruntung  dapat  kawan  macam  you.”  Andy  tiba-tiba  meluahkan  ayat  yang  menyentap  tangkai  hatiku.  Tangannya  mengusap-usap  bahuku.  Tersentuh  rasanya.  Kawan  yang  baik?  Ya.  Aku  hanya  mampu  menjadi  kawan  dia...  hanya  kawan.
“Kenapa?”  aku  tanya  dengan  muka  pelik.
“I  tahu  you  tak  rasa  lucu  dengan  apa  yang  I  cakap  tadi  tapi  you  ketawa  juga.  Sama  macam  waktu  I  bercerita  tentang  I  pada  malam  hari  jadi  I  baru  ni.  You  ketawa  walaupun  benda  tu  tak  kelakar.  You  jaga  hati  I.  Thanks!”  dia  ucap  dengan  senyuman  manis.  Tanganku  digenggam  erat.  Aku  rasa  bagai  dihempap  batu  besar.  Malunyalah!  Dia  tahu  aku  buat-buat  ketawa  selama  ini?  Alahai.  Aku  tertunduk.
Sorry.”  hanya  itu  yang  mampu  aku  ungkapkan.  Segan  gila.
It’s  okay.  You’re  cute  in  that  way  actually.”  dia  puji  aku  sambil  tersenyum  menayang  gigi  ratanya.  Tersusun  cantik!  Ikhlaskah  dia  memujiku?  Muka  dia  selamba.  Tak  ada  riak  nak  marah.  Agaknya  ikhlaslah  tu  kut?
You  balik  bila?”  aku  menyoalnya.  Mengubah  topik.  Dia  terdiam  sekejap.
“Malam  ni.  Mungkin  juga  petang  ni.”  dia  berkata.  Oh,  kalau  malam  ni,  lama  betullah  dia  pergi  berdating  dengan  Mason.  Bibik  pula  tak  datang-datang  lagi.  Bersendirian  sungguhlah  aku  kalau  dia  balik  malam  nanti.
You  termenung  fikirkan  apa?”  suara  Andy  membuatkan  aku  tersentak.  Cepat-cepat  aku  menggeleng-gelengkan  kepala  menandakan  tiada  apa-apa.Aku  nampak  Andy  tersenyum.  Cair  sungguh  aku  melihatnya.  Orangnya  manis.  Sentiasa  memberikan  senyuman  manis  menyebabkan  dia  kelihatan  bertambah  manis!  Aku  rasa,  nak  pergi  check  doktorlah  besok.  Takut  ada  kencing  manis!
“Pukul  berapa  you  nak  pergi  berjumpa  dengan  Mason  ni?”  aku  menyoalnya  lantas  kuteguk  air  Coke  yang  dihidangkannya.  Berkerut  juga  muka  aku.  Banyak  betul  gas!  Bahaya  untuk  kesihatan.  Biasanya  itulah  yang  sering  dibebelkan  mummy  kalau  aku  minum  minuman  berkarbonat.  Cheh,  arak  pula  macam  mana?  Lantaklah.  Aku  kan  dah  tak  minum  arak  lagi  dah?
“Pukul  dua.  You  nak  pesan  apa-apa  tak?”  dia  bertanya  padaku  dengan  kening  yang  terangkat  sebelah.  Aku  berfikir-fikir  dahulu.  Hm..
“Tolong  belikan  I  majalah  ke  apa  ke?  I  bosanlah!  Cerita  artis  Malaysia,  I  tak  tahu  langsung  dah.  Artis  luar  negara  lagilah  I  tak  tahu.”  aku  mula  menggunakan  kuasa  mem  besar  di  rumahnya  ini!  Dia  hanya  mengangguk.  Kemudian  dia  panjat  tangga.  Mungkin  bersiap-siap  hendak  keluar.  Aku  merencana  aktivitiku  sendirian  di  rumah.
Hmm.  Buat  kek  sajalah.  Cupcakes!  Kali  ini  aku  nak  buat  cupcakes  yang  comel-comel  supaya  kami  boleh  makan  setiap  hari.  Aku  nak  letak  dalam  peti  nanti.  Sebab,  cupcakes  sebanyak  tiga  puluh  lima  biji  yang  aku  buat  hari  tu,  semuanya  sudah  habis.  Andy  dan  aku  habiskan  dalam  masa  dua  hari  saja.  Aku  makan  tujuh  sahaja  sebenarnya.  Selebihnya  Andy  yang  pulun.  Gemuklah  Andy  aku  nanti..  hihihi.
Sekarang,  aku  tahu  kegemarannya!  Jadi  senanglah  hati  aku!  Selepas  itu,  aku  nak  berkaraoke.  Aku  suka  layan  lagu  Shima  yang  bertajuk  Setelah  Aku  Kau  Miliki  dan  Teringin.  Aku  juga  suka  nyanyikan  lagu  M2M  yang  bertajuk,  The  Day  You  Went  Away.  Lagu  tu  buat  aku  sedih.  Teringatkan  mummy  sebab  mummy  aku  suka  lagu  tu. 
Dulu,  sewaktu  berkaraoke  dengan  Andy,  aku  tak  menyanyi  pun  lagu  itu  walaupun  aku  ada  nampak  nama  lagu  tersebut  dalam  senarai  lagu  dia.  Aku  takut  aku  termenangis  di  depan  Andy  sebab  rindukan  mummy.  Nanti  aku  diejek  anak  manja  pula.Banyak  sungguh  lagu  dalam  memory  card  Andy.  Stok  buat  perniagaan  karaoke  jumlah  lagunya.  Lima  belas  ribu.  Sampai  sakit  tekak  kami  menyanyi  bersama  dahulu.
Sebentar  lagi,  aku  akan  tinggal  di  rumah  ini  bersendirian  jadi,  aku  akan  lepaskan  rindu  aku  pada  mummy.  Lagu  M2M  itu  akan  aku  nyanyikan  banyak  kali!  Banyak  lagi  lagu yang  mengingatkan  aku  pada  mummy.  Mummy  selalu  cakap,  lagu  tu  sama  seperti  kisahnya  dengan  daddy.  Sedihnya  aku...  lagu  Hijau  Daun  yang  berjudul  Suaraku  Berharap  juga  menyebabkan  ingatanku  kembali  pada  mummy.
Dulu,  sewaktu  hendak  dodoikan  aku,  mummy  aku  selalu  pasang  lagu  Viva  Forever.  Sedih  sangat.  Mungkin  lagu  itu  akan  aku  nyanyikan  sebentar  lagi.  Sepuluh  minit  kemudian,  aku  nampak  Andy  sudah  turun.  Segak  pemakaiannya  mengundang  debaran  hati  aku.  Sebenarnya  dia  hanya  berseluar  jeans  dan  berbaju  kemeja  berkolar  lengan  pendek  yang  berwarna  putih.  Gayanya  sangat  ringkas  hari  ini.  Tapi,  dia  tetap  nampak  solid!  Huarghh!  Rasa  tak  nak  bagi  dia  pergi  dating  aje.  Jealousnya  aku!
“I  keluar  ni.  You  jaga  diri.”  pesannya  lantas  menempekkan  dua  jarinya  ke  pipiku.  Aku  keras  lagi  di  tempat  kejadian!  Andy  oh  Andy...  please  be  a  man...  the  real  one.

SEBAIK  sahaja  Andy  melangkahkan  kaki  keluar  dan  bayang  keretanya  tidak  lagi  kelihatan,  aku  mula  memasang  lagu  di  mp3ku  lalu  aku  sumbat  earphone  ke  telinga.  Aku  pasang  lagu  enjoy  dan  terbaru  sekuat  hati.  Gadget  mp3  segera  aku  masukkan  ke  dalam  seluar  pendek  paras  pahaku. 
Lagu  Maroon  5  menjadi  pilihan  pertama  hatiku  pada  hari  ini.  Lagunya  yang  menduduki  carta  pertama  Billboard  yang  bertajuk  One  More  Night  menjadi  santapan  telinga  aku.  Dalam  masa  yang  sama,  aku  mula  mengeluarkan  alatan  membuat  cupcakes.  Aku  bawa  keluar  tepung  dan  pelbagai  lagi  alatan  lain  sambil  menari-nari lagu  yang  aku  dengar.
Aku  pecahkan  telur  dan  asingkan  telur  kuningnya  sama  seperti  dahulu.  Habis  lagu  One  More  Night,  aku  dengar  lagu  Oppa  Gangnam  Style  pula.  Lagu  ini  tak  best  mana  pun  sebenarnya  tapi,  aku  suka  tengok  tariannya.  Tarian  kuda  itu  merupakan  tarian  tradisional  orang  Korea.  Itu  kata  penyanyi  dialah,  Psy.  Aku  pun  selamba  menari  seperti  mana  tariannya  dalam  video  klip  lagu  itu.
Nanti  aku  nak  ajak  Andylah  menari  lagu  ini.  Seronok  juga.  Sambil  buat  kerja,  aku  memonteng  untuk  menari  sekejap.  Selepas  habis  lagu  itu,  aku  dengar  lagu  Taylor  Swift  yang  bertajuk  We  Never  Ever  Getting  Back  Together.  Enjoy  juga  lagu  ini  sebenarnya.  Daripada  pemukul  telur  itu  aku  guna  untuk  memukul  telur,  kini,  aku  sudah  jadikan  mikrofon  aku!
This  time,  I’m  telling  you...  I’m  telling  you,  we,  are  never  ever  ever!  Getting  back  together,  we,  eee.  Are  never  ever  ever,  getting  back  together, you  go  talk  to  your  friends,  talk  to  my  friends,  talk  to  me!  But  we,  eee,  are  never  ever  ever  ever,  getting  back  together...  uuu.. uuuu.  uuuu!!”  dengan  gembiranya  aku  menyanyikan  lagu  itu.  Seronok  sungguh!
Sambil  memukul  telur,  aku menggoyang-goyangkan  punggung  aku.  Seronok  sangat-sangat!!  Best  sangat-sangat  lagu  ni.  Habis  saja  lagu  ini,  aku  menyanyi  lagu  lain  pula.  Whistle  daripada  FloRida.  Sedar-sedar,  sudah  siap  cupcakes  aku  dipukul.  Dah  gebu  pun!  Kalah  muka  gebu  Kak  Ton!  Sesudah  aku  masukkan  ke  dalam  gelas-gelasnya,  aku  masukkan  dulang  berisi  cupcakes  itu  ke  dalam  oven.   Tibalah  masa  untuk  menunggu  cupcakes  itu  kembang.
Sambil  menanti  cupcakes  aku  siap  dibakar,  aku  tukar  lagu  Some  Nights  nyanyian  kumpulan  Fun.  Boleh  tahan  juga  lagunya.  Menaikkan  semangat.  Sambil-sambil  aku  menyanyi,  aku  buat  krim  yang  berwarna-warni.  Teringat  pada  kenangan  aku  dan  Andy  mencalitkan  krim  ke  muka.  Bahagianya  kami.
Kenangan  paling  indah  mungkin?  Sudah  hampir  satu  minggu  aku  tinggal  di  sini.  Seronok  sungguh  bila  tinggal  sendiri.  Jarang  dia  berada  di  rumah,  betullah  katanya  dulu.  Dia  sangat  sporting.  Setiap  kali  dia  di  rumah,  pasti  kami  akan  menyanyi  dan  menari  bersama-sama.  Dia  pandai  menari.  Itu  aku  tak  dapat  sangkal.  Macam  Chris  Brown  sahaja  tariannya.  Kemas!
 Kalau  menari  lagu  kelab  pula,  dia  kelihatan  seperti  Pitbull  yang  cool.  Sangat  tenang.  Suka  betul  aku  tengok  dia  menari.  Kalau  dia  pandai  buat  tarian  B-boy,  memang  aku  salute  sangat!   Tapi,  dia  tak  pandai!  Kami  juga  akan  menghabiskan  masa  bersama  dengan  bermain  permainan  PS3.  Kami  main  lawan-lawan  Streetfighter.  Aku  jadi  Chun  Li,  dia  jadi  Ken  atau  Ryo.  Kadang-kadang  kami  lawan  kereta.  Biasanya  dialah  yang  menang.  Aku  pilih  GTI  biasa.  Dia  upgrade  Skylinenya  jadi  turbo  dan  laju.  Memang  kalahlah  aku!  Aku  manalah  pandai  main  game  lelaki  begini?
Bila  aku  fikir   semula,  memang  kami  serasi  sangat  bersama.  Tapi,  itulah.  Dia  bukan  untukku.  Tak  mengapalah.  Asalkan  aku  disayangi  olehnya.  Tidak  dicintai  pun  tak  mengapa.  Aku  harap  dia  bahagia.  Aku  dapat  rasa  yang  aku  semakin  cintakan  dia.  Sebolehnya  aku  tak  nak  semua  ini  terjadi  pada  aku.  Tetapi,  nak  buat  macam  mana? 
Tuhan  uji  aku  dengan  buat  aku  jatuh  cinta  pada  kaum  Lut!  Aku tak  salahkan  takdir  sebab  aku  tahu  semua  ni  ada  hikmahnya.  Jangan  pelik  pula.  Ingat  aku  tak  belajar  agama  ke?  Aku  percaya  pada  rukun  iman  yang  ke  enam  iaitu  beriman  kepada  qada’  dan  qadar.  Aku  terror  dalam  Pendidikan  Islam  kut.  Sentiasa  dapat  A!  Dulu  pun  aku  pakai  tudung.  Waktu  sekolahlah  tapinya.
Cuma,  aku  buat  perangai  buruk  macam  ni  sebab  aku  tak  dapat  perhatian  daripada  mummy  dan  daddy  bila  mereka  berdua  sibuk  bertingkah  sehingga  mengabaikan  aku.  Sehinggalah  sekarang.  Aku  sudah  terbiasa  dengan  keadaan  itu.  Daripada  niat  asal  hendak  menunjuk  protes,  kini,  sudah  menjadi  tabiat  pula  kehidupan  liarku  itu.Aku  tak  nak  fikirkan  tentang  sesiapa  lagi.  Aku  jadi  kaki  kelab  dan  mabuk-mabuk  selepas  mummy  dan  daddy  bergaduh  teruk  dua  bulan  sebelum  mereka  bercerai.
Tiada  sesiapa  pun  tahu  kisah  hidup  aku  melainkan  Awin  dan  Andy.  Sebab  tu  aku  percayakan  mereka  berdua  sungguh-sungguh.  Dah  jauh  aku  merepek  rupanya!   Kek  aku  telah  pun  siap!  Tingg!!Selepas  menghias  cupcakes  aku,  aku  susun  dalam  peti.  Cantik  macam  si  pembuatnya  juga.  Cheh!  Terkembang  sendiri  pula. 
Setelah  berkemas  segalanya  di  dapur,  bibik  datang  tepat  pada  masanya.  Aku  masih  tidak  tahu  nama  dia  apa  tetapi  yang  pasti,  kami  sentiasa  berbalas  senyum.  Dia  cuci  cermin,  aku  ikut  mencuci  cermin.  Sebenarnya  aku  rasa  bosan!  Tak  tahu  nak  buat  apa.  Aku  cuci  dari  dalam  sajalah  manakala  bibik  mencuci  dari  luar.  Dia  menggeleng-gelengkan  kepalanya,  mungkin  tidak  membenarkan  aku  mencuci  sama  tetapi  aku  ikut  menggeleng-gelengkan  kepalaku. 
Aku juga  mahu  mencuci  cermin  sliding  door!  Akhirnya  dia  tersenyum  dan  mengangguk.  Puas  aku  berbahasa  isyarat  dengan  bibik  dari  Myanmar  ini  tadi.  You,  cuci  kat  luar,  I  cuci  kat  dalam’.  Aku  takut  untuk  keluar.  Kalau  kantoi  dengan  jiran  nanti,  habislah  hidup  aku.  Berkahwin  dengan  Andy?  No,  I  mean,  berkahwin  dengan  GAY?  You  gotta  be  kidding  me!  Buat  seksa  batin  aku  je.
Aku  masuk  ke  setiap  bilik  dari  tingkat  pertama  sehingga  ke  tingkat  atas  termasuklah  bilik  Andy  untuk  mengemas  apa  yang  patut.  Tapi  aku  tak  berlama  di  biliknya.  Aku  takut  dituduh  menceroboh.  Bibik  memang  tidak  dibenarkan  naik  ke  tingkat  atas  walaupun  untuk  mengemas.  Setelah  mencuci  segalanya  hampir  juga  sejam  setengah,  aku  turun  ke  bawah.  Bibik  sudah  mahu  pulang  apabila  kerjanya  beres.Hanya  aku  yang  masih  rajin  mengubah  suai  sedikit  barang-barang  yang  mencacatkan  pandangan.  Tirai-tirai  dan  alas  meja,  aku  sumbat  ke  dalam  mesin  basuh.
Usai  segalanya,  aku  mengerling  ke  arah  jam.  Sudah  jam  enam  setengah  petang  rupanya!  Aku  mahu  berkaraoke  sekarang.  Sebolehnya  sebelum  Maghrib!  Walaupun  perangai  aku  buruk,  tapi  aku  masih  tahu  menghormati  Azan.  Lagu  mula-mula  aku  pilih  adalah  lagu  Shima,  Teringin.  Kemudian  aku  menyanyikan  lagu-lagu  jiwang  yang lain  seperti  Tabah  dari  Mazlela,  Tenda  Biru,  Bertamu  di  Kalbu,  Tak  Mungkin  Kerana  Sayang  dan  bermacam  lagi.  Selepas  itu  barulah  lagu  The  Day  You  Went  Away.
Setiap  bait  lagu  The  Day  You  Went  Away  ini  membuatkan  hati  aku  sebak.  Mengisahkan  tentang  seseorang  yang  masih  mengharapkan  seseorang  yang  berpisah  untuk  kembali  ke  pangkuannya.  Mummy,  dia  tujukan  lagu  itu  buat  daddy,  sekali  gus  membuatkan  aku  rasa  bersalah.  Aku  yang  menyebabkan  mummy  dan  daddy  bercerai.  Aku  memang  anak  yang  tak  guna!
Barulah  hari  ini  aku  rasa  kosong!  Aku  benar-benar  rindukan  mummy!  Aku  lampiaskan  tangisanku  sepuas  hati.  Sudah  lama  aku  pendam  perasaan  rindu  aku  ini.  Aku  benar-benar  rindukan  mummy. Hanya  mummy  tempat  aku  mengadu  selama  ini.  Sumpah  aku  rindukan  mummy!  Kenapa  Dia  tarik  nyawa  mummy  aku  di  saat  aku  tidak  punya  sesiapa  di  dunia  ini? 
Mummy,  Raisha  rindukan  mummy.  Raisha  rindukan  mummy  sangat-sangat!!!”  aku  menjerit  kuat!  Sebaknya  menahan  rindu.  Akhirnya  aku  biarkan  sahaja  lagu  itu  berkumandang  tanpa  suara.  Aku  menekup  mukaku  ke  meja  kecil  di  hadapan  tv  lalu  aku  menangis  sepuas  hati.
Tiba-tiba  aku  rasa  tubuhku  dipeluk  kejap  dari  arah  belakang.  Aku  tahu  siapa.  Tentu  Andy.  Bau  dia,  aku  kenal.  Sudah  pulang  rupanya  dia.  Aku  terus  membalas  pelukannya  dan  menangis  tanpa  rasa  segan  lagi.  Entah  bila  dia  balik  pun  aku  tak  perasan!  Yang  pasti,  aku  lega  dia  ada.
“Hey,  kenapa  ni?  Syyy.  Jangan  menangis  mia  amor.”  dia  cuba  pujuk  aku  namun  percuma.  Pujukannya  menambah  rasa  sayu  dihatiku.  Aku  menangis  lagi  sehinggalah  aku  sudah  tidak  mendengar  bunyi  rentak  dan  irama  lagu  apa-apa  lagi.  Tentu  dia  sudah  menutup  set  karaoke  itu.Aku  peluk  dia  tambah  kuat  dan  menangis  semahu-mahunya  didada  bidangnya.  Dia  membalasnya  tanpa  arahan  dariku.
“I  rindu  mummy  I!!!  Tolonglah  I,  Dee.  I  betul-betul  rindukan  mummy  I.  Kenapa  mummy  I  tinggalkan  I  seorang  diri?”  aku  merintih.  Air  mata  yang  mengalir  lebat  tidak  kuseka.  Andy  peluk  aku  semakin  kuat.  Tidak  lagi  aku  rasa  tidak  selesa  memeluknya.  Dia  duduk  disebelahku.  Cuba  menenangkan  aku  dengan  kata-kata  semangat  darinya.
You  bukan  keseorangan,  you  ada  I.  I  akan  temankan  you  sampai  bila-bila.  Stop  crying,  mia  amor.  Mummyyou  pergi  sebab  tuhan  lebih  sayangkan  dia.  Sudah  tertulis  di  Lohmahfuz  segala-galanya.  Ini  semua  ketentuanNya.  When  there  is  death,  there  will  always  be  death!  Ingat  kata-kata  dalam  cerita  Men  In  Black  tu.Kita  tak  boleh  nak  pertikaikan.  Tentu  ada  hikmahnya  kenapa  Allah  tarik  nyawa  mummyyou. 
Mungkin  sebelum  ni  you  tak  hargai  daddyyou  mahupun  adik  you.  Mungkin  juga  you  tak  pernah  menghargai  mummyyou  sewaktu  adanya  dia.  You  akan  lebih  menghargai  orang  di  sekeliling  you.  You  kena  reda  dengan  pemergian  mummyyou.  Mummyyou  tentu  tak  suka  you  menangis  macam  ni.  Seksa  dia  di  kubur.  Sudahlah.  Kita  doakan  untuk  mummyyou  ya?  Doakan  semoga  rohnya  sentiasa  tenang  dan  aman  di  sana.”  dia  pujuk  aku.  Air  mataku  yang  mengalir  diseka  dengan  jemari  kasarnya.  Aku  terasa  tenang  mendengar  kata-katanya.  Aku  masih  tersedu-sedan  walaupun  air  mataku  sudah  tidak  mengalir  lagi.  Andy  pandang  mata  aku.  Berdebar!
“Tengok  ni,  kalau  I  tahu  you  macam  ni,  I  takkan  pergi  jumpa  Mason  tadi.  I  akan  temankan  you  saja  di  rumah.  Dah  bengkak  mata  you!”  dia  membebel.  Dia  menyelak  rambut  yang  menutupi  mukaku.  Kedua  ibu  jarinya  menyeka  air  mataku  yang  mengalir  lebat.  Aku  terkejut  dengan  perlakuannya.  Namun,  aku  hanya  membiarkan  saja.  Dia  hanya  menambahkan  rasa  syahdu  dalam  hatiku  saja  sebenarnya.  Terharu  aku  bila  ada  yang  masih  mengambil  berat  tentang  aku.  Aku  letakkan  kepalaku  atas  dadanya  dan  aku  pejamkan  mata.   Terasa  tangannya  mengusap  rambut  aku.

0 komen:

Post a Comment

 

LunaSAMS Template by Ipietoon Cute Blog Design