MENANTU "MITHALI" ( BAB 5 )

Bab  5

WHAT  the  hell  was  that?”  soalku  sebaik  sahaja  ternampak  sebuah  mesin  kecil  yang  bergerak-gerak.  Ternganga  aku  dengan  kewujudan  benda  alah  itu.  Aku  turun  dari  tangga  laju  menuju  ke  arah  Andy  yang  sedang  menonton  televisyen.

Dia  hanya  memakai  boxer  tanpa  baju!  Mana  pergi  baju  dia?  Mengancam.  Seksi  sungguh!  Terbelalak  mata  aku  melihatnya.  Wow!  Badannya  segak  sasa.  Tegap.  Nampak  otot-otot  yang  terbentuk  cantik.  Jari  telunjuk  aku  gigit  spontan.  Gaya  perempuan  gedik.  Mianglah  kau  Emma!  Dengan  gay  pun berkenan  ke?  Aku  kutuk  diri  aku  sendiri.  Keletuk!  Bagaikan  tersedar  dari  mimpi  bila  perkataan  gay  itu  melantun-lantun  di  dalam  otak.

Vacuum!  Jangan  cakap  yang  you  tak  pernah  tengok  sebelum  ni?” ujar  Andy  seakan  tidak  percaya.  Dia  menutup  televisyen  yang  ditontonnya  tadi  dan  terus  mengalihkan  tumpuannya  pada  aku.

Seriously  and  honestly,  no!  This  is  the  first  time  I  tengok  benda  alah  ni.”  jawabku  jujur.  Buat  apa  aku  nak  tipu?  Bukan  dapat  faedah  pun!Hampir  berterabur  gigiku  bila  melihat  kewujudan  alat  canggih  seperti  itu.  Aku  duduk  bercangkung  di  hadapan  mesin  yang  sedang  sibuk  menyedut  habuk  secara  automatik  itu.  Kalau  semalam  aku  berjanji  tidak  akan  jakun  lagi,  hari  ini,  aku  tarik  balik  janji  aku.  Memang  aku  tengah  jakun  sesangat.

“Okey!  Come  here,  I  ajar  you  guna  benda  ni.”  Andy  menutup  suis  vacuum  itu  lantas  diambil  dan  dibawa  alat  sebesar  dua  tapak  tangan  besarnya  itu  ke  riba.  Aku  tercengang-cengang  melihatnya.  Ah!  Kukira  perangai  jakun  aku  ini  berada  di  paras  bahaya.  

“Mula-mula,  you  tengok  tahap  bateri  dia.  Ada  banyak  mana,  ini,  full  atau  tak?”  soal  Andy  sambil  menunjuk  ke  arah  skrin  di  atas  vacuum  canggih  itu.  Aku  mengangguk-angguk  sambil  tercengang  lagi.

Full!”  jawabku  sepatah.  Aku  leka  memerhati  alat  comel  itu.  Seronoknya  jadi  orang  kaya  macam  Andy.  Dengan  mudah  sahaja  dia  boleh  dapat  barang-barang  ni.

Kay,  good!  Kalau  tak  full,  you  boleh  cas,  sampai  full.  Lapan  jam  lepas  tu,  baru  boleh  guna.”  ujarnya.  Dia  membalik-balikkan  mesin  itu.  

“Cas?”  soalku  pelik.

“Yup.  Kat  sini  tempat  you  nak  cucuh.”  dia  menunjukkan  satu  tempat  pencucuh  untuk  mengecas  alat  itu.  Aku  terangguk-angguk  lagi  bagaikan  burung  belatuk.  Memang  tak  percaya,  benda-benda  terlampau  canggih  ini  ada  dalam  tahun  2013  di  Malaysia!

“Oh!  I  see.”  jawabku  yang  masih  lagi  terpegun  dengan  alat  itu.  Aku  menekan  suis  pada  vacuum  itu.  Ia  bergetar!  Aku  terkejut!  Aku  letak  vacuum  tersebut  atas  permaidani  mewah  milik  Andy  yang  aku  pijak,  dan  benda  alah  itu  bergerak  menyedut  habuknya.  Wow!
I’m  impressed!”  ujarku.  Andy  tersenyum  menahan  gelak.

“Takkanlah  you  tak  pernah  tengok  dalam  tv?”  soalnya  tidak  percaya.

Nope.”  aku  berkata  jujur.  Aku  bukanlah  insan  yang  gemar  menonton  tv!  Aku  suka  tengok  wayang  terus.  Lagi  best.  Tapi,  sekarang  dah  jarang  sangat  aku  pergi  ke panggung  wayang.

“Hmm,  Sweet  Spy?  Tak  pernah  tengok  cerita  tu?”  soal  Andy  pelik.  Terangkat  keningnya  sebelah.  Seksi.

Nope!”  jawabku  lagi  yang  masih  tekun  memerhati  alat  canggih  itu  bergerak  ke  kiri  dan  ke  kanan.

“Oh,  I  sampai  ke  negara  Jepun  mencari  alat  tu  habis  saja  I  tengok  cerita  tu.”  ujar  Andy.  Kali  ini  aku  ternganga  luas!  Takkanlah?  Sebab  benda  ini  dia  sanggup  berhabis  duit?  Sewaktu  hidup  aku  mewah  dulu  pun,  aku  biasa  menghabiskan  duit  untuk  berbelanja  pakaian  trend-trend  baru  yang  berjenama  sahaja.  Untuk  benda-benda  begini,  jangan  haraplah!  Tapi  apa  nak  hairan,  dia  kan  bujang?  Nak  mengemas  rumah  pun  malas!  Tentulah  dia  perlukan  ‘robot-robot’  begini  untuk  mengemas  rumah.

Sweet  Spy  tu  cerita  Jepun?  I  ingatkan  cerita  Inggeris.  Tajuk  Inggeris!”   ujarku  tidak  lama  kemudian.  Tak  sangka  betul  aku.

Nope.  Korean  drama.  Tapi  biasanya  alat  canggih  ni  ada  dekat  Jepun  saja.  That’s  why  I  went  to  Japan.”  Andy  membalas.  Aku  diam  sajalah.  Lelaki  menonton  cerita  Korea?  Drama  pula  tu.  Andy  ni  makin  banyak  menunjukkan  ciri-ciri  gay  dia.  Artis  lelaki  Korea  kan  kebanyakannya  gay?  Itu  berdasarkan  artikel  yang  aku  pernah  bacalah.  Muka  pun  jambu-jambu  je  semua.  Euw!  Aku  rasa  nak  meninggal  sekejap  sebab  tak  percaya!  Andy  layan  K-Pop?  Baik  layan  Thai  Lakorn.  Lagi  best!

“Ruginya.  Membazir.”  aku  berkata  selamba.  Andy  tergelak.  Jangan  tak  tahu  pula,  Andy  ini  seorang yang  sangat  mudah  ketawa.  Aku  pun  tak  tahu  kenapa.  Mungkin  penyakit  keturunan  kut?

“Tak  membazir  pun.  Ini  untuk  kemudahan  I  juga.”  kata  Andy.  Dia  tersenyum-senyum.  Demam  ke  apa?  Asyik  tersenyum  memanjang.  Barulah  hari  ini  aku  lihat  mukanya  yang  baru  bangkit  dari  tidur.  Nampak  sangat  mengiurkan.  Sumpah  aku  tak  tipu.  Comel.  Mata  yang  sedia  sepet,  kini  semakin  sepet.  Dah  macam  Ah  Seng!

“Emm..”  aku  tak  tahu  nak  cakap  apa  lagi.  Kejakunanku  terserlah  gila  hari  ini.

“Hey,  you  tak  tukar  baju  ke?”  soal  Andy  sambil  memandangku  dari  atas  hingga  ke  bawah.  Macamlah  aku  ini  pesalah  yang  melarikan  diri  dari  penjara!  Aku  akui,  aku  pakai  baju  semalam  saja.  

“Tak.  I  tinggal  baju  I  kat  dalam  kereta.  My  bad!”  ujarku  tidak  tahu  hendak  berkata  apa.  Andy  bangkit.  Tiba-tiba  sahaja.  Terperanjat  aku.  Dia  menarik  tanganku  menaiki  tangga  ke  bilik  tidurnya.  Aku  mengikut  saja  macam  pak  turut.

You  can  wear  this.”  ujarnya  sambil  menyerahkan  kemeja  putih  yang  disangkut kemas  dalam  almari  bajunya  kepadaku.  Aku  menyambut.  Wow.  Cunlah  bilik  dia.  Nampak  kemas.  Kalah  bilik  tidur  aku  di  rumah  mummy.  Nampak  eksklusif.  Macam  hotel  mewah  pun  ada  gaya  juga.  Kemudian  dia  menghulurkan  sehelai  seluar  panjang.  Kalau  aku  pakai,  gerenti  sapu  lantai!

Thanks.”  ucapku.  Dia  sudah  banyak  membantu.  Sampaikan  pakaian  pun  dia  boleh  nak  share  dengan  aku.  Aku  rasa  terharu.  Aku  berlalu  ke  ‘bilikku’  untuk  menukar  baju.  Besar  juga.  Tak  pakai  seluar  pun  tak  mengapa.  Tapi  kena  pakai  juga  walaupun  Andy  tidak  berselera  pun  dengan  perempuan.  Itulah  untungnya  serumah  dengan  gay  boy!  Tak  payah  sesak-sesak  nak  fikir  takut  kena  terkam!  Aku  yang  risau  takut  terterkam  dia  saja.  Dahlah  muka  tu  kacak!  Badan  pula  seksi.  Phew!  Eh?  

You  nak  makan  apa,  dear?”  soalnya  ketika  aku  duduk  termangu  melihatnya  bekerja  di  dapur.  Setiap  pergerakannya  buat  aku  tak  senang  duduk.  Begitu  lincah  dia  di  dapur.  Hati  rasa  berdebar.  Kenapa  ni?  Kenapa  jantung  aku  berdegup  tak  normal  macam  biasa  ni?

Up  to  you.”  aku  jawab  begitu  sahaja.  Aku  suka  melihat  susuk  tubuh  tegapnya  yang  memakai  apron  di  dapur  tanpa  baju!  Ah  seksinya  Ah  Seng  ni!  Rupa  tu  dah  ada  gaya  cina.  Andy  ini  terlalu  baik  padaku.  Aku  perhatikan  dia  yang  sedang  menghiris  bawang  dengan  laju  tanpa  ragu-ragu.  Sudah  nampak  macam  hot  chef  pula.  Hot  half-naked  chef.  Sedut  air  liur  tu,  Emma!  GULP!

“I  nak  buat  burger!  Memandangkan  hanya  barang  untuk  buat  burger  saja  yang  ada  dalam  peti  I.”  ujar  Andy  sambil  tersengih.  Aku  ikut  tersengih.  Tapi  aku  buat  muka  selepas  itu.  

“Lain  kali  tak  payah  tanya  nak  makan  apa  sekiranya  tak  ada  pilihan  makanan!”  aku  menyindirnya.  Dan  seperti  biasa,  dia  tergelak.  Manisnya!

Sorry.”  ucapnya.  Aku  tersenyum.  

“Malam  ni  I  tak  balik  ke  rumah.  I  tidur  rumah  Mason,  so,  you  nak  I  belikan  you  apa-apa  dulu  sebelum  I  pergi?”  soal  Andy.  Dia  menyebut  nama  Mason  dengan  senyuman.  Tiba-tiba  hati  aku  rasa  macam  ditoreh  bila  nama  Mason  disebut. 

Mason  dan  Andy  memang  tidak  pernah  berenggang  dari  dulu  lagi.  Aku  mengeluh.  Sayangnyalah.  Muka,  dua-duanya  handsome!  Mason  anak  kacukan  Belanda  sebenarnya.  Kacak  sangat!  Lebih  kacak  daripada  Andy.  Andy  kacak  muka  Melayu  Cina,  Mason  kacak  sebab  kacukannya.  Tapi  aku  suka  tengok  muka  Andy.  Muka  manja  dan  nakal!  Penuh  dengan  misteri  nusantaranya.

“Hey?”  sergahannya  membuatkan  aku  terkelip-kelip.  Terperanjat  mak!  Aku  tersengih-sengih  dan  mengurut  dadaku  yang  ketara  sudah  berdebar-debar  akibat  sergahannya  tadi.

“Oh,  you  belilah  barang  dapur.  Senang  I  nak  masak.”  aku   memberi  cadangan.  Aku  pakai  cakap  saja.  Barulah  terfikir  akan  sesuatu.

You  pandai  memasak  ke?”  soalnya  sehingga  terjungkit  kening.  Curiga  saja  lagaknya.  Aku  terdiam  seketika.  Mencari  jawapan.  Inilah  yang  menjadi  ketakutanku.  Soalan  cepumas  ni!
“Err.  Mestilah!  I  pandai  masak!”  ujarku  tidak  lama  kemudian.  Berbohong!  Liar!

Are  you  sure?”  dia  bertanya  curiga.  Aku  gelabah  macam  nak  mati.

Yeap.  Sure!”  aku  jawab  separuh  yakin.  Aku  takut  dapur  dia  meletup!  Aku  bukannya  terror  sangat  memasak  ni.  Ella  memang  terror  bab-bab  memasak  tapi  aku  ni,  Emma!  Emma  mana  pandai  memasak!  Emma  hanya  tahu  buat  kek!

Youdon’t  sound  sure!”  dia  berkata  nakal.  Senyuman  mula  diukir.  Aku  gigit  bibir.  Malu.  Aduh  takkanlah  dia  dapat  baca  apa  yang  ada  dalam  hatiku  ini?  Dapat  juga  dia  baca  kegelisahan  hatiku.  Cis!  

I  don’t  know  how  to  cook.”  akhirnya  aku  mengaku  juga.  Andy  sudah  tergelak  sehingga  terbabas  suaranya.  Bergema-gema  ruang  dapur  itu  dengan  suara  garaunya.  Cis.  Tak  cover  langsung.  Sakit  hati  aku  dengan  reaksinya  setelah  mengetahui  bahawa  aku  tidak  pandai  memasak.

It’s  okay  honey.  I  boleh  masakkan  you  makanan  untuk  malam  ni.”  ujarnya  sambil  tersenyum  segak.  Aku  menarik  nafas  lega.  Ingatkan  dia  hendak  mengejek  aku  tadi.  Mujurlah  aku  tak  buka  langkah  taekwando  aku  tadi!  Kalau  tidak,  puas  cari  gigilah  Andy.

Can  you  do  me  a  favour?”  aku  mula  meminta  tolong. Bab-bab  meminta  tolong  ini  memang  memalukan  aku.  Yalah.  Aku  ni  boleh  dikatakan  orang  yang  paling  liat  untuk  meminta  tolong  kecuali  pada  masa-masa  aku  terdesak  sahaja.  Sekarang  ini,  memang  aku  terdesak  sangat.

Sure.”  jawabnya  yakin.  Macamlah  dia  dah  tahu  aku  nak  minta  tolong  apa  darinya.  Yakin  sahaja  dia.  Kalau  aku  minta  tolong  dia  dapatkan  semula  rumah  aku  tu  nanti,  baru  dia  tahu!

“Boleh  tak  you  tolong  ambilkan  baju-baju  I  kat  rumah  Jeff?  Ada  pada  Awin  but  Awin  said  that,  baju  I  still  ada  dalam  kereta  I  kat  rumah  Jeff.”  aku  berkata  takut-takut.  Yalah.  Aku  ini  menyusahkan  dia  lagi.  Hurm.

Ohsure!  Boleh.  Lagipun  I  nak  ke  rumah  Jeff  dulu.  Kenapa  you  tanya  macam  tu?  You  can  ask  me  to  do  anything,  and  I’ll  do  it  just  foryou!”  romantis  betul  bunyinya.  Hampir  juga  terbabas  keluar  dari  mulut  air  liurku  apabila  mendengar  ucapannya.  Terlupa  sekejap  aku  pada  ‘fitrah’nya  bila  aku  dengar  dia  berkata  seperti  itu..

If  you  don’t  mind,  because  I  feel  like,  I  am  demanding  too  much!”  aku  sedar  yang  aku  hanya  menumpang.  Tetapi,  aku  risau  juga.  Yalah,  sudahlah  hidup  menumpang  di  rumah  orang,  lepas  tu  mengarah  dia  buat  itu  dan  ini  pula.  Minta  tolong  tak  kira  waktu  lagi.  Damn!  Menyusahkan  orang  betul.  Terpaksalah.  Aku  bukan  boleh  keluar  dari  kawasan  rumah  ini.  Mesti  Andy  rimas  dengan  aku.  Lantaklah!  Aku  takkan  lama-lama  kat  sini.  Itu  yang  pasti!

“Hey,  you  langsung  tak  menyusahkan  I,  so  don’t  you  ever  feel  that  way.”  ujar  Andy.  Dia  menyudahkan  burger  yang  dibuatnya  itu.  

Here  we  go,  double  meat  with  double  cheese.  Salads  and  tomatoes.  With  some  slices  of  cucumber  and  onion,  and  some  sauce  with  mayor.  This  is  especially  foryou!”  ujarnya  seraya  meletakkan  hidangan  itu  ke  atas  pingganku.  Aku  tertelan  liur.  Nampak  sedap  sangat!  Haraplah  juga  rasanya  tidak  menghampakan  aku.

“Benda  apa  ni?”  aku  menunjukkan  pada  sos  yang  berwarna  hitam.  

“Sos  tiram?”  soalku  lagi.  Andy  tergelak  sakan.  Aku  rasa,  aku  tidak  boleh  bercakaplah  nanti,  setiap  kali  aku  buka  mulut,  dia  gelakkan  aku  macam  nak  putus  nyawa.  Ada  juga  orang  macam  ini.  Terlalu  mudah  ketawa.  Menakutkan!

No,mia  amor!  Itu  dipanggil  blackpepper  sauce!”  ujarnya  sambil  tersenyum  manis.  Ah!  Janganlah  senyum  lebih-lebih  pada  aku  sebab  hati  aku  ni  miang  kalah  tuannya!  Sekali  aku  terkam  kang,  naya  kau.  Bertukar  minat  terus!  Dari  minat  Mason,  berhijrah  jadi  minat  aku!

You  tak  sebut  pun  tadi.  Wow!  Looks  yummy!”  pujiku.  Sengaja  aku  cover  rasa  malu  sebab  sos  tiram  dengan  sos  blackpepper  pun  aku  tak  kenal.  Memalukan  betul.

“Rasanya  lagi  yummy  dari  appearance  dia!”  dia  berkata  selamba.  Cheh!  Memuji  masakan  sendiri  nampaknya.  Aku  menjelirkan  lidahku  kepadanya.  Meluat  dengan  kata-katanya.  

Baru  lagi  beberapa  suap  kami  memasukkan  burger  itu  ke  dalam  mulut,  telefon  pintarnya  berbunyi.  Macam  semalam.  Gangguan!  Aku  rasa  nak  mengamuk!  Tak  boleh  ke  sekali  sahaja,  bagilah  peluang  untuk  aku  berangan  jadi  bini  dia?  Berangan  aje  pun!  Kalau  betul-betul,  sah-sah  tak  dapat!Popular  sungguh  Andy  ni  nampaknya.  Dalam  hati  aku,  bermacam-macam  juga  sumpah  seranah  yang  aku  lambakkan  kepada  si  pemanggil.  Penyibuk!  Baru  aku  nak  rasa  mengada-ngada  dengan  Andy.

“Hey  Mason!”  sahutnya  gembira.  Ceria  bukan  main  lagi  wajah  Andy.  Aku  menghentikan  kunyahanku  buat  seketika  dan  kembali  mengunyah  perlahan-lahan.  Cuba  memasang  telinga  sebesar  gajah.  Aku  memerhati  sahaja  tingkah  Andy.  Kalau  dapat  bercakap  dengan  Mason,  tak  ingat  dunia  kau!  Sengihan  sampai  ke  telinga

Oh,  yeah!”  suara  Andy  kedengaran  agak  miang!  Damn!  Kau  orang  ni... Tolonglah.  Behave  sikit,  kay?  Takkanlah  nak  cakap  pasal  ‘benda-benda’  itu  kat  dalam  telefon  kut?  Depan  aku  pula  lagi.  Oh  yeah  bagai.

“Urm.  This  night  huh?  Oh  yeah!”  huh?  This  night?  What?  Ada  ‘agenda’  apa-apakah?  Eee.  Geli  betul  telinga  aku  mendengar  suara  miang  Andy!  Rasa  nak  tampar  muka  sendiri  sampai  pengsan!  Gelinya  aku!  Kenapalah  aku  sanggup  duduk  dengan  Andy  dekat  rumah  ni?  Dahlah  rasa  berdosa  tu  aku  tanggung,  rasa  geli  pun  lagilah  aku  kena  tanggung!

“Oh!  No  no  no!  There  would  be  no  problem  at  all!”  masalah  apa  ni?  Aku  rasa  terlalu  ingin  tahu!  Makanan  yang  aku  kunyah  semakin  banyak  walaupun  belum  sempat  kutelan  lagi.  Aku  dalam  tekanan!  Aku  tertekan  dengan  sikap  busybody  aku  sendiri.

Okay,  ciao!”  sebaik  sahaja  perkataan  ciao  itu  disebutnya,  aku  terus  mengunyah  laju  sehingga  tergigit  lidah  sendiri.  Ouch!!!  Sakit  lidah  mak!!!

Ouch!”  aku  terjerit.  Setelah  habis  kutelan  makananku,  aku  menjelirkan  lidah.  Damn!  Berdarah!  Memang  berdarah.  Cis.  Itulah,  sibuk  sangat  nak  tahu  hal  tepi  kain  orang.  Berdaulat  ke  apa  Andy  ni?

“Hey!  You  bite  your  tongue!  Why?  Are  you  okay?”  aduhai  si  Andy  ni.  siapa  anak  kacukan  Kanada  sekarang  ni?  Aku  atau  dia?  Selalu  sangat  speaking  dengan  aku!  Andy  menilik  lidahku  yang  terjelir  tadi.  Terasa  wajahnya  begitu  hampir.  Sangat  hampir  sehingga  deru  nafasnya  menyapa  pipiku  lembut.  Nafas  aku  tersemput!!  G-O-S-H!!  Dia  sangat  hot!  

Why  are  you  blushing,  my  dear?”  soalnya  dengan  suara  menggoda  tapi,  kulihat  riaknya  bersahaja.  Sumpah  aku  tergoda.  Cis!  You  ni  gay  ke  biseksual,  Andy?  Damn!  Lidah  aku  yang  berdarah  itu  dia  lap  dengan  ibu  jarinya.  Erk?  Tak  geli  ke?

No,  I’m  not  blushing!  Sakitlah.”  aduku  cuba  mengalih  topik.  Segan  gila!  

“Hati-hatilah  lain  kali.  I  tahulah  I  masak  tu  sedap  sangat,  but,  your  tongue  is    not  a  meat  or  salad.  So,  please  hati-hati  lain  kali.  Mujur  tak  putus  lidah  tu!”  bebelnya  yang  masih  sempat  mengangkat  bakul  sendiri  itu.  Aku  menampar  bahunya.  Ya  Allah.  Memang  aku  baru  perasan,  perangai  buruk  Andy  ini,  adalah  bila  dia  memuji  dirinya  sendiri.  Teruk  sangat.  Sampai  tak  ingat  dunia  dia  membangga  diri.

“Perasan  betul  you  ni  rupanya!  Nak  muntahnya  I!”  aku  berkata  selamba  lantas  kucubit  pipinya.  Gosh!  Malunya.  Sudahlah  lidah  aku  sakit.  Lidah  aku  ambil  MC  hari  ni.  Nak  bercakap  sikit  pun  rasa  sakit.

Well,  you  know  me!”  katanya  megah  dan  kemudian  dia  ketawa  kecil.

Yes.  I  knowyou!  I  really  know  who  you  are!”  aku  berkata  dengan  maksud  yang  mendalam.  Andy  berkerut  sedikit.

Why  are  you  keep  saying  that?  You  really  know  me,  huh?”  soalnya  pula.  Aku  terkemap.  Belum  pernah  aku  terfikir  pada  jawapan  buat  soalan  Andy  ni.  Macam  mana  nak  jawab?

Yes!  You  are  a  good  guy!”  aku  cuba  membodeknya.  Mujurlah  aku  tidak  menyebut  you  are  a  good  gay!’..  Kalau  tak,  nahas  aku!  Dia  tersenyum  macam  biasa.  Manis  dan  segak.  Ouch!  Tak  tidur  malamlah  aku  dibuat  gay  boy  ni!

“Pandai  membodek!”  dia  menjelingku.  Aku  tersenyum.

“Andy...”  panggilku  setelah  kami  masing-masing  menyepi.  Dia  angkat  kening.

“I  rasa  bersalahlah  duduk  berdua  dengan  you...”  aku  bersuara.  Mesti  dia  akan  gelakkan  aku  bila  aku  cakap  yang  aku  sebenarnya  rasa  berdosa!  Memang  sebenarnya,  inilah  kerja  paling  gila  yang  pernah  aku  buat  selama  aku  hidup.  Lebih  gila  dari  masuk  kelab.  Bersekedudukan?  Gila!  Kalau  tahu  dek  daddy  ni,  memang  daddy  tak  nak  pandang  muka  aku  langsung  nanti.

Why?”  soalnya.

“I  rasa...  hmm.  Tak  selesa.”  jawabku  tergagap-gagap.

“Sebab?”  soalnya.

“Kita  bersekedudukan.  I  mean,  kita  berdua.  SAHAJA.  You  sedar  tak  ni?  Boleh  yourelax  je?”  soalku  geram.  dia  ketap  bibir.  Kemudian,  bibirnya  mengukir  senyuman  tipis.  Dia  tersenyum  aje?  Azam  aku,  sebaik  sahaja  melangkahkan  kaki  ke  sini,  aku  takkan  sesekali  balik  semula  ke  perangai  buruk  aku!  Bimbang  jika  terlanjur  atau  apa.  Aku  akan  berhenti  minum  untuk  memastikan  aku  selamat  di  sini.

You  risau  eh,  Emma?  Okey.  Jangan  risau  lagi.  I  bukan  selalu  ada  kat  rumah  pun.  Lagipun,  besok  bibik  I  datang.  I  baru  hire  dia  memandangkan  you  duduk  kat  sini.  I  tahu  you  takkan  selesa  berdua  dengan  I.  Mungkin  kemunculan  bibik  tu  setiap  hari  akan  buat  you  rasa  selesa  sikit  walaupun  dia  bukan  kat  sini  sampai  malam.  I  nak  ingatkan  you...  dia  tak  memasak!  Dia  hanya  mengemas.  Dan,  seeloknya,  tak  payah  berbual  dengan  dia  sebab  dia  tak  pandai  berbahasa  Melayu.  So,  lepas  ni  you  tak  perlu  takutkan  apa-apa.  I  takkan  apa-apakan  you.  Okey  macam  tu?”  jawab  Andy  selamba.  

Eleh!  Macamlah  dia  boleh  apa-apakan  aku!  Aku  cuma  tak  selesa.  Tak  selesa  sentiasa  berdua  dengan  dia.  Sejahil-jahil  aku,  aku  tahu  juga  batas  pergaulan  aku  dengan  lelaki  bagaimana.

You  hire  dia  kat  mana?  Macam  mana  you  kenal  dia?”  soalku  pelik.  Andy  tergelak.
You  ni  Emma!  You  fikir  I  hire  dia  dari  mana?  Tentulah  dari  agensi  pembantu  rumah.  Kalau  dia  buat  salah,  I  akan  tukar  bibik  lain.”  dia  menjawab  geram.

“Kenapa  dia  tak  masak?”  sedih  sikit  hatiku.  Macam  mana  aku  nak  makan?  Andy  dah  terang-terang  kata  yang  dia  jarang  duduk  di  rumah.  So,  siapa  nak  masakkan  untuk  aku?  Huargh!

You  nak  ke  makan  katak  goreng  kicap?”  dengar  saja  cukup  buat  aku  rasa  loya.  Uwerk!  Aku  jelirkan  lidah.  Andy  tergelak  bersungguh-sungguh  melihat  sahaja  reaksiku.  Heee.  Jijiknya.  

“Dia  bukan  muslim.”  Andy  berkata  setelah  tawanya  reda.

“Kenapa  tak  hire  yang  muslim?”  soalku  lagi.

You  nak  kena  tangkap  dengan  pejabat  agama  ke  kalau  bibik  muslim  mengadu  yang  kita  bukan  suami  isteri?  Duduk  serumah  pula  lagi.  Memanglah  kita  tak  buat  apa-apa  tapi,  kena  fikir  juga.  Risikonya  nanti.  You  tentu-tentu  tak  nak  kahwin  dengan  I.”  Andy  mencantas.  Aku  terdiam.  Kalau  dia  bukan  gay,  memang  aku  nak  sangat  berkahwin  dengan  dia.  Dia  sahaja  yang  tak  tahu!

Walaupun  dia  gay,  perasaanku  semakin  hari  semakin  tak  menentu.  Aku  rasa  berdosa!  Lebih  berdosa  dari  dosa-dosa  yang  aku  pernah  buat  selama  ini.  Entahlah!  Serumah  dengan  lelaki  yang  bukan  siapa-siapa  denganku  membuatkan  aku  rasa  tak  sedap  hati.  Ya,  aku  tahu  aku  teruk.  Tapi...  serumah  dengan  Andy?  Aku  haraplah  semua  ini  bakal  berakhir  dengan  cepat. 

1 komen:

  1. Unexpected issues in Bitcoin transaction in Binance
    Do you want to erase the unexpected issues occurs in Bitcoin transaction in Binance? Clutch them out of the box solutions and remedies from the tandem of professionals who are always there to help you at every move. Dial Binance support number which is the easiest way to carry your worries to the professionals who are certified and have skill in solving the problems in the least possible time.


    More Details:- https://www.cryptophonesupport.com/exchange/binance/

    ReplyDelete

 

LunaSAMS Template by Ipietoon Cute Blog Design