JODOH SEBELAH PINTU 2



 Bab  2
“HAI  awak!”  suara  garau  lagi  seksi  menyapa  telingaku.  Suara  yang  sama  dengan  si  penegur  budiman  pagi  tadi.  Lelaki  kacak  itu.  Ya.  Aku  telan  liur  dan  kepalaku  menunduk  setunduk-tunduknyasehingga  terasa  badanku  melengkung  macam  udang!  Kejadian  pagi  tadi  benar-benar  menghantui  aku!  Aku  terpaksa  berlakon  seolah-olah  tidak  mendengar  sapaannya.  Janganlah  dia  menegurku  lagi.
“Awak...”  panggilnya  lagi.  Masih  tak  putus  asa  nampaknya.  Aku  mengangkat  muka  dan  memandangnya. Aku  hanya  mampu  tersenyum  sebelum  kembali  menggembur  tanah.  Kenapa  dia  ni?  Dia  buat  apa  dari  keluar  rumah  tu?  Kenapa  tak  duduk  kat  dalam  rumah  dan  main  PS2  ke,  kemas  rumah  ke  apa  ke?Bukankah  mereka  baru  berpindah?  Eloklah  jika  mereka  bergotong-royong  apa  yang  patut.
“Manisnya  senyuman  diaaa...”  leretnya.  Aku menjulingkan  mata  tanda  meluat.  Budiman  atau  kaki  ayat  ni?  Memang  aku  tak  tipu,  dua  puluh  orang  gadis  pun  boleh  berderet  beratur  minta  menjadi  aweknya.  Kacak  sungguh!  Tambah  kacak,  lesung  pipit  di  pipi  kanannya.  Aduh-duh!  Aku  perasankan  lesung  pipit  dia?  Kenapa  dengan  aku  ni?  Kali  terakhir  aku  usyar  tengok  muka  lelaki  handsome  adalah  ketika  zaman  aku  bercinta  dengan  arwah  Fareez.  Lama  sangat  dah  tu...  itu  pun  aku  duk  usyar  muka  Fareez  seorang  sajalah.
Seketika  kemudian,  lelaki  yang  ramah  semalam  itu  menarik  paip  getah  ke  keretanya.  Nak  basuh  kereta  ke  jiran  baru  aku  ni?  Yalah  tu  agaknya. Selepas  tu,  entah  apa  lagi  yang  ditariknya.  Sedar-sedar,  air  paip  dah  menyembur  pada  kereta  Vios  miliknya  dan  aku  yang  menggembur  tanah  di  dalam  pasu  dekat  tepi  pagar  ini,  terkena  tempiasnya.  Cis!
“Awak...  awak...”  lelaki  itu  memanggil  lagi. 
Eeeii.  Berawak-awak  pulak  dah!  Aku  buat  pekak  sahaja.  Malu  pagi  tadi  yang  menyebabkan  aku  tak  nak  menyahut.  Mujur  lelaki  gila  hon  pagi  tadi  tu  tidak  ada  kat sini.  Kalau  tak,  teruk  aku  kena  goreng  agaknya  dengan  badut  gila  tu.  Tapi,  lelaki  budiman  ni,  nampak  sweet.  Terbias  wajah  Fareez  sikit.  Fareez  lagi?  Aku  dah  janji  pada  diri  sendiri,  tak  nak  kenang  Fareez  lagi.  Aku  nak  berhenti  meratap!
“Wakkk..”  panggilnya  lagi  dengan  leretan  yang  boleh  meremangkan  bulu  ketiak  aku. 
Eiii  dia  ingat  aku  Wak  Karjono  Pak  Sako  bagai  ke  nak  panggil  aku  Wak?Onceagain,  ingatanku  kembali  pada  Fareez.  Ya,  beginilah  perkenalan  kami  bermula.  Fareez  sedang  membasuh  kereta  dan  aku  sedang  menggembur  tanah.  Aku  tersenyum  hambar.  Kenapa  semua  ini  bagaikan  berulang  tayang  pula  di  mindaku?  Dan  pada  ketika  itu,  aku  langsung  tidak  hiraukan  teguran  Fareez.  Sama  seperti  apa  yang  berlaku  hari  ini...
Aku  berterusan  menekuni  kerjaku  tanpa  menghiraukan  lelaki  itu.  Fikirku,  kalau  dia  dah  bosan  menegur  dan  tidak  dilayan  aku,  dia  akan  berhenti  dari  menggangguku.  Aku  rasa,  dia  sengaja  percikkan  air  paip  tu  ke  muka  aku.  Marah  apabila  dia  tak  dilayan  kut?  Makin  banyak  pula  percikkannya.  Sengaja  nak  membangkitkan  kemarahan  aku  agaknya.  Ah!  Pedulilah...
‘Berkuyup  aku  kat  sini,  ngek!’  biar  hati  sahajalah  yang  memaki  hamun  beliau...  aku  kan,  seorang  guru.  Tak  elok  jika  seorang  guru  menghamun  orang.  Cheh!  Padahal  pagi  tadi  buktinya,  betapa  kesabaran  aku  sangat  tipis  sebenarnya.
“Awak,  pandang  sini  kejap.”  arah  lelaki  itu.  Eh.  Eh!  Dah  kenapa  dia  ni?  Nak  tak  nak  aku  pandang  dia.  Senyuman  aku  lemparkan  lagi.  Lepas  tu  aku  sambung  buat  kerja  semula.
“Manisnya  senyuman  awak.  Berdegup  kencang  jantung  abang  melihatnya.  Dap...  dip... dup!  Dap...  dip...  dup  di  dalam  dada...  jantung  berdebar...”  eh  eh!  Ini  mulut  lelaki  budiman  itu ke? 
Dah  kurang  budiman  bila  membahasakan  diri  dia  ‘abang’.  Sejak  bila  entah  dia  jadi  abang  aku?  Lagi  zero  tahap  budiman  dia  bila  dia  menyanyi  lagu  dangdut  tu!  Dah  macam  gay  terkemuka  pulak!  Huh!  Tanah  yang  aku  gembur  semakin  menghancur!  Geram  punya  pasal.
Geli  pun  ada.  Tak  macholah  kalau  lelaki  menyanyi  lagu  dangdut  gedik  tak  hengat  macam  tu.  Aku  pun  tak  pernah  menyanyi  sebegitu  gedik  lenggoknya.  Aku  tahan  diri  dari  memaki  anak  teruna  kacak  orang.  Lagi  satu,  entah  kenapa  rasanya  aku  sedang  cover  cantik  depan  dia.  Erkh!  Mona!  At  least,  carilah  lelaki  yang  bukan  jiran  kau!
“Awak.  Nama  saya  Irfan.  Awak  ni  cantiklah.  Nama  awak  apa  ek?”  soal  lelaki  itu.  Eh...  eh!  Kita  tak  tanya  pun  nama  dia!  Siap  dia  senyum  menggoda  tahap  tak  hengat  lagi.  Aku  menjelingnya  terbalik!  Ini  spesies  lelaki  miang  keladi  ni...  awal-awal  dia  tegur  secara  baik.  Peringkat  kedua  ni  dah  masuk  ayat  nakal  mengurat.  Nanti  dia  minta  nombor...  lepas  tu  dia  minta  kunci  rumah  pula.  Lepas  tu  kunci  bilik...  lepas  tu.  Popp!  Uwaaa!  Baby  keluar!  No,  no,  no!  Ayat  manis  lelaki  tak  boleh  pakai.  Ingat,  Mona!
“Awak...”  panggil  dia  lagi  bila  aku  tak  menyahut.  Lalalala.
Cepat-cepat  aku  letakkan  pokok  bunga  yang  Julia  beli  tadi  ke  dalam  pasu.  Semalam  aku  dah  tempah  dengan  dia  suruh  dia  carikan  sebab  dia  nak  keluar  bandar  kononnya.  Kena  pulak  hari  aku  dapat  malu  besar,  nak  tak  nak  terpaksalah  jugak  aku  keluar  untuk  tanam  pokok-pokok  bunga  ni  cepat-cepat.  Kalau  tidak,  memang  aku  tak  keluar  rumah  langsung.
“Cik  adik  manis,  awak  buat  apa  tu?”  Irfan  ni,  bila  nak  putus  asa?  Menyampah  betul  aku  nak  dengar  suara  dia  ni!  Merosakkan  telinga  aku  aje.
“Sembahyang!”  aku  jawab  sepatah.  Dia  terkekeh-kekeh  ketawa  mendengar  jawapanku.  Dah,  boleh  lagi  dia  tanya?  Macam  tak  nampak  pulak  yang  aku  tengah  tanam  bunga!  Rabun  ke  buta  Irfan  ni?  Kang  aku  tanam  dengan  dia-dia  sekali  ke  dalam  pasu  bunga  ni,  baru  tahu!
“Amboi.  Tak  menahan  betulkan,  Pan?  Bila  panggil  cik  adik  manis  baru  pandai  nak  menyahut!”  satu  suara  lain  menyapa.  Ah!  Badut  pagi  tadi!  Badut  gila  beruang  gila  dan  mengkarung  gila  pagi  tadi!  Oh  no! 
“Sembahyang  pula  tu.”  Irfan  pula  menyampuk.  Dia  tergelak  kecil.
Aku  menjeling  sekilas  dua  tiga  ke  arah  lelaki  gila  tu.  Ya  Allah!  Seksi  gila  mamat  ni.  Eh  salah!  Seksa  gila  beruang  ni.  Aku  pejam  mata.  Masya-Allah!  Dugaan  mata.  Aduhhh...  duh...  duh!  Astarghfirullahalazim...  beristighfar  panjang  aku  dibuatnya.  Naik  juling  mata  hitam  aku  melihatnya.  Masakan  tak  juling?  Lelaki  gila  itu  hanya  berseluar  pendek  paras  atas  lutut  dan  bawah  sikit  dari  akhemm  hemm  dia  tu!  Nampak  bulu  kaki  yang  tak  berapa  lebat  dia  tu! 
Lagi  seksa,  bila  tengok  singlet  hitam  ketat  yang  melekat  kuat  di  tubuh  sasanya.  Setiap  kali  dia  angkat  tangan,  memang  boleh  nampak  bulu  ketiak  dia  tu...  err.  Mesti  masyem!  Aduhlah  amma!  Apa  nasib  aku  dapat  jiran  macam  ni?  Aku  sapu  kedua  tanganku  dan  bangun laju-laju.  Kerja  aku  dah  siap.  Sempat  lagi  aku  hentak-hentak  kaki  tanda  protes  kepada  dua  orang  mamat  ni.
“Pernah  dengar  ada  yang  mati  tertelan  penampar  tak?!”  aku  menjerkah.  Cikgu  Mona  dah  naik  marah!
“Eh  eh...  garangnya  Akak  Fashionista  kita  ni!”  lelaki  bermulut  cabai  ni  memang  nak  kena  sental  dengan  cabai!  Tergelak  dua  ekor  badut  tu.  Berdekah-dekah.  Sakitnya  hati  aku!  Akak  Fashionista  dia  panggil  aku?!  Teringat  fesyen terbaru  aku  pagi  tadi.  Mak,Aira  nak  pindah  rumah!  Tak  nak  duduk  kat  sini  lagi  dah.  Huargghh!
“Erkh!  This  means  warrrr!!!”  aku  berkata  penuh  semangat.  Genggaman  tangan  aku  tunjuk  dengan  cebikan  bibir  dan  hidung  yang  kembang  kempis.  Aku  angkat  genggaman  tanganku.  Fighting!  Geramnya!!
Aku  meninggalkan  dua  ekor  beruang  tu  kat  situ.  Gelaklah  korang  sampai  petir  datang  menyambar.  Aku  nak  masuk!

“EEEEEE!Hantu  punya  jiran.  Hantu  sangat!  Arghh.  Badut  gila.  Beruang  seksa!!”  aku  hentak-hentak  kaki  ke  dapur.  Mulut  mengomel  itu  dan  ini  sambil  menyabun  tangan.  Aku  sental  tangan  aku  yang  kotor  dengan  kuat  bagaikan  aku  menyental  mulut  cabai  lelaki  seksa  tadi  sambil  menyeranah  dia.
“Hahaha.  Kau  ni  kenapa  bercakap  seorang  diri  ni  Mona?”  soal  Julia  yang  entah  dari  mana  munculnya.
“Eeee.  Geram  aku  ni  tau  dak?!”  aku  mula  nak  buka  kitab  aduan  aku.  Banyak  yang  aku  pendam  tadi.  Kes  pagi  tadi  pun  aku  dah  cerita  kat  Julia.  Boleh  dia  gelak  macam  nak  putus  urat  kentut?  Eeii...  Geram...  geram!!
“Asal  pulak  kau  ni,  Mona?”  Julia  bersandar  ke  kabinet  dapur.  Dia  mencapai  bekasberisi  biskut  teddy  lalu  dia  menyuap  biskut-biskut  itu  ke  mulut.  Eh!  Biskut  aku  tu!  Kalau  bab  membeli,  dia  liat  sekali!  Bila  tiba  bab  makan,  dia  nombor  satu!  Ah!  Lantaklah.  Kadang-kadang  dia  belanja  barang  dapur.  Jadi  apa  aku  nak  berkira  sangat,  ya  tak?  Fair  and  square.
Bongok jiran  sebelah  rumah  ni!  Macam  ba  alif  bangang  perangainya!”  aku  bersuara.  Nak  kata  ba  alif  ba  ya  tak  sampai  hati  pula.  Mereka  tidaklah  ada  rupa  ba  alif  ba  ya  pun...  rupa  kera  tu  adalah...  kera  yang  kacak.  Julia  tergelak  mendengar  rungutanku.
Diorang  buat  apa?”  soal  Julia  mula  nak  menyibuk.  Muka  teruja  habis.
Aku  buat  muka  menyampah.  Aku  tahu,  memang  si  Julia  ni  dah  tersangkut  dengan  salah  seorang  mamat  kat  rumah  sebelah  tu.Aku  rasa,  tentu  dia  sangkut  pada  mamat  budiman  yang  bergelar  Irfan  tu  sebab...  lelaki  itu  macam  kuat  mengayat!  Aku  pun  hampir  ternoda.  Eh?  Hampir  tergodalah!  Kalau  yang  kera  seekor  lagi  tu.  Usahkan  mengayat,  menggayatkan  aku  adalah!
“Kenapa  kau  ni?”  Julia  buat  muka  bengang  bila  aku  tak  jawab  soalan  dia  tadi.  Aku  rasa  dia  dah  boleh  teka  dah  kenapa  aku  menyumpah-seranah  budak  dua  orang  tu.Sepatutnya  dia  boleh  teka  sangat!
“Kau  pergilah  menghadap  diorang  sendiri.  Lepas  ni  nanti  baru aku  cerita  betapa  durjananya  perangai  dua  ekor  kera  tu!”  hah!  Tadi  badut  ada,  beruang  pun  dah  ada.  Sekarang  dapat  nama  baru  lagi.  Kera  terus!  Ya  Allah,  janganlah  anak  murid  aku  dengar  makian  aku  ni.  Tak  elok  dijadikan  contoh!
“Kera  kau  panggil?  Kau  tau tak,  muka  dua-dua  tu  sikit  punya  handsome?  Eh...  banyak  punya  handsome!  Sangat  tak  patut!”  Julia  membetulkan  perkataan  sikitnya  kepada  banyak.  Dia menggeleng-gelengkan  kepala  tanda  tidak  percaya  dengan  kata-kataku.  Memanglah  dua-dua  handsome  tapi...  dua-dua  perangai  macam  kera!  Kera  pun  tahu  behave.
“Memang  macam  kera.  Kau  pergilah  tengok  sendiri  macam  mana  diorang‘mengkerakan’  diri  diorang  tu...”  aku  mendengus  geram.  Kalau  aku  dengar  budak  Julia  ni  back  up  budak-budak  yang  dah  panggil  aku  ‘Akak  Fashionista  ni,  memang  aku  lari  dari  rumah! 
“Aku  pergi  eh?”  Julia  bersuara.  Gatal  aje  muka  tu...  siap  baiki  rambut  bagai.  Baju  pun  dibetul-betulkan.  Eee,  gediknya  kawan  aku!  Nak  pergi  menggediklah  tu.  Tengok  aje... tunggu... 
“Tak  payah  minta  izin.  Pergi  ajelah  bila-bila  masa  kau  nak  pergi!  Teringin  aku  nak  tengok  reaksi  kau  bila  menghadap  kera  pramatang  tu!”  ambik  nak!  Aku  marah  sangat. 
Sebenarnya,  rasa  malu  tu  yang  menyebabkan  aku  naik  marah  dengan  budak  dua  ekor  tu.  Lepas  tu,  cara  Irfan  mengayat.  Teringat  dekat  arwah  Fareez.  Tapi  arwah  Fareez  kalut  sikit...  itu  yang  membezakan  Irfan  dengan  Fareez.  Arwah  Fareez,  bila  aku  tak  layan,  dia  terus  tak  menegur  dah.  Aku  pegang  dada.  Takutnya  kalau  terjatuh  hati  pada  Irfan.  Sebab,  bila  aku  melihat  Irfan  tadi,  betul-betul  mengingatkan  aku  pada  Fareez.
“Okey.  Aku  tengok  eh...”  Julia  ni,  aku  sekeh  kepala  tu  tak  memasal  aje.  Pergi  ajelah  tengok!  Minta  izin  dengan  aku  pun  apa  guna?  Aku  jegilkan  mata  kat  dia  sambil  bercekak  pinggang.  Dia  gelak  ala-ala  perempuan  gedik  dan  berlari-lari  anak  ke  luar  rumah.  Huh!  Benci  tau?!

SEPULUH  minit  kemudian,  aku  terdengar  suara  Julia  terjerit  gedik.  Bukan  main  dia  bergelak  ketawa  dekat  luar  tadi.  Apa  pasal  dua  ekor  kera  tu  tak  buat  perangai  dengan  Julia  eh? Aku  garu  kepala.  Tapi  Julia  memang  pandai  bawak  diri.  Kalau  bagi  berkawan  dengan  harimau  pun  dia  boleh.  Jadi  tak  hairanlah  kalau  kera  dua  ekor  kat  rumah  sebelah  ini  pun  boleh  berkawan  dengan  Julia.  Rileks.
Auww!  Sukanya!!!”  jerit  Julia  gedik. 
Terloncat-loncat  dia  memegang  dada  degan  mata  yang  terukir  bentuk  love  besar.  Dah  terkena  panahan  cinta  sang  monyetlah  tu!  Serius,  aku  tak  jangka  langsung  reaksi  macam  ni  daripada  dia.  Gedik  dan  sangat  meloyakan  tekak!
“Kau  ni  dah  kenapa?!”  aku  menyoal  dia.  Bukan  main  gedik  lagi  dia.  Sabar  aje  aku!
“Arghh!  Seksinya  dia!!  Seksi!  Suka..  suka...  suka!!”  jerit  si  minah  gedik  ini.  Amboi  dia!  Macam  orang  mereng  dah  aku  tengok  budak  Julia  ni.  Sadis  ke  apa?Dia  terkinja-kinja  setempat.  Aku  patah-patahkan  jari  aku.  Bila-bila  masa  aje  Julia  akan  tersembam  kat  kaki  aku  kalau  lima  minit  lagi  dia  tak  henti  terkinja-kinja  macam  ni.
“Asal  dengan  kau  ni?  Gila  ke?”  aku  menyoal  dia  bila  dah  tak  tahan  tengok  betapa  gediknya  minah  ni.  Sabar  Mona...  sabar...  sabar...
“Abang  Bad...  salahkan  dia!  Dia  dah  curi  hati  aku.  Dia  dah  bawak  lari  hati  aku  naik  kuda  yang  dirotan  dengan  cemeti  dengan  memakai  topi  koboinya.  Auuww!!”  ya  Allah  mak  cik  sorang  ni...  kalau  aku  tak  tahan  dengan  kegedikan  dia  ni  kejap  lagi,  jangan  tanya  kenapa  aku  sedekahpenampor  kat  pipi  dia!Imagine  tak  menahan  betul!  Koboilah.  Kudalah! Cemetilah.  Loket  rantai  silver  yang  terukir  huruf  J  di  lehernya  digigit  gedik  bersama  bahu  bergoyang  manja.
“Siapa  pulak  Abang  Bad?”  soalku  jengkel.
“Jiran  kita  sebelah  nilah,  dia  pakai  boxer  dengan  singletaje.  Sumpah  seksi!  Sehingga  menjilat  jari!  Auuww!  Seksinya!!!”  Julia  berkata  gedik  sambil  mengucup-ngucup  hujung  jemarinya.  Menjilat  jarilah  tu  kononnya.
Tak  mudah!  Ini  kalau  anak  murid  dia  tahu  perangai  gedik  dia,  memang  satu  sekolah  banned  dia!  Buruknya  perangai!!!  Tak  tahan  dengan  jeritan  dia  semakin  nyaring,  aku  tekup  mulut  dia  dengan  tangan.  Teruk!  Kalau  jiran  aku  tu  dengar  macam  mana?  Buat  malu  muka  saja!  Perasan  tak  sudah  mereka  nanti!
Cikgu  jenis  apa  Julia  ni?Minat  jejaka  berbadan  katang  dan  kacak  juga.  Seksi  dan  seksa.  Aduhai.Taste  dia  macamlah  dia tu  model.  Selera  tinggi  sungguh.  Orangnya  ketot  aje!  Atau,  aku  yang  terlalu  tinggi,  eh?  Tidaklah!  Aku  mana ada  tinggi  sangat.  Hampir  sama  dengan  tiang  elektrik  aje.  Hehehe.  Tidaklah!  Tinggi  biasa-biasa  saja. 
“Hish.  Tak  agak-agaklah  kalau  nak  menjerit  pun.  Kalau  diorang  dengar,  malu muka  nanti!  Apa  pasal  gedik  sangat  ni?!”  aku  membebel.  Julia  tersipu-sipu.  Mukanya  merah.  Aduhai.  Sekali  tengok,  comel  kawan  aku!  Dua  kali  tengok,  rasa  nak  humban  ke  dalam  longkang.  Perangai...
“Dia  seksi  sangat...”  leret  Julia  lagi. Aku  julingkan  mata  ke  atas. Menyampah.  Dari  tadi  perkataan  yang  sama.  Seksi.  Seksi.  Seksi.  Huh.  Cubalah  guna  perkataan  lain  pula.  Contohnya,  seksa  ke,  seksa  ke,  seksa  ke?  Okey,  memang  pendapat  aku,  jiran  aku  tu  seksa  sangat!
“Seksi  apa?  Seksa  adalah!  Pedih  mata  ni  duk  menghadap  bulu  kaki  dia!  Hiss!”  aku  membebel. 
Teringat  pada  bulu  kaki  Abang  Bad  kesayangan  Julia  yang  bergulung-gulung  itu.  Huh!  Menyampah!  Menci!  Mengong!  Lagi  seksa  bila  tertengok  bulu  ketiaknya  yang  lebat.  Macam  pergi  buat  treatment  di  Yun  Nam  Haircare  pula  lebatnya!  Aduhh...  duh...  agaknya  lelaki  tu  memang  suka  pelihara  bulu  tak?  Gelinya...Eeeuuw!
“Kau  pun  dah  tengok  keseksian  dia  rupa-rupanya!  Ah!  Sukanya!  Menyesal  aku  tak  pakai  cantik-cantik  ni  tadi.”  Julia  sudah  menggedikkan  diri.  Aku  meluat! 
Tolong  berikan  aku  kesabaran,  ya  tuhan!!  Julia  mengipas-ngipas  wajahnya.  Gaya  dia  ala-ala  perempuan  gedik  terakhir  kat  muka  bumi  ni.  Urgh!  Annoying  sangat!  Mujur  dia  kawan  baik  aku.  Kalau  tak,  harus  ada  kepala  yang  tergolek  ke  lantai  ni  nanti.Keseksian,  otak  Julia!  Keseksaan  baru  betul!  Terseksa  hati  nurani  aku  melihat  lelaki  gila  kesayangan  dia  tu  tadi.
“Jangan  buat  aku  loya...  aku  muntah  kat  kau  sat  gi.”  aku  mengugutnya.  Dia  tidak  menghiraukan  amarahku  sebaliknya  hanya  tergelak  dan  memegang  dadanya.  Mata  terpejam  rapat. 
Oh  my...  smartnya...suka  betul  aku  menengok  muka  diorang  berdua  tu.  Handsome  sangat!  Yang  pendiam  sikit  tu  lagi  handsome  pada  pendapat  aku.  Tapi  dia  kurang  misteri  la.”  Julia  bersuara  sambil  mencemik  sedikit.  Orang  angau.  Macam  itulah!  Gedik  tak  hengat!
Handsome  apa  kebendanya?  Eee.  Tiga-tiga  terencat!”  aku  menyeranah.
“Weh,  diorang  duduk  bertiga  ke  kat  rumah  tu?  Siapa  lagi  sorang?  Macam  mana  aku  boleh  tak  tahu  ni?”  soal  Julia  bersama  muka  terujanya. 
Ini  yang  aku  tak  berapa  berkenan  dengan  perangai  Julia  ni.  Gedik  kalah  ikan  sungai  yang  dicampak  ke  darat!  Menggeletik  mencari  nafas  dan  air.  Tak  padan  dengan  cikgu  sekolah.  Orang  gila  pun  tak  tak  ada  nafsu  nak  mengurat  orang  gila  sebelah  rumah  tu.
“Diorang  memang  berdua.  Yang  sama  sekali  terencatnya  kalau  digabung  dengan  kau!  Dahlah!  Aku  nak  mandi!”  aku  berlalu  pergi  meninggalkan  Julia.  Tak  jadi  kerja  kalau  menghadap  minah  gedik  ini.

0 komen:

Post a Comment

 

LunaSAMS Template by Ipietoon Cute Blog Design