MENANTU "MITHALI" ( BAB 13 )

Bab  13
ALHAMDULILLAH...  rasa  lega  bila  akhirnya  aku  sudah  sah  bergelar  isteri  dia.  Dah  sah!  Jadi,  aku  tak  perlu  dihantui  rasa  berdosa  lagi  bersekedudukan  dengan  lelaki  yang  bukan  ahli  keluargaku.
            Setelah  seminggu  kami  berperang  dengan  kursus  kahwin,  ujian  HIV  dan  sebagainya.  Begitu  menyesakkan  dada!  Melihat  sahaja  jariku  dicucuk  jarum  untuk  ujian  HIV,  hampir  pitam  aku!  Andy  sangat  comel.  Sewaktu  jarinya  dicucuk  jarum,  dia  mengetap  bibir  dan  memejamkan  mata  dengan  kening  yang  berkerut-kerut.  Sumpah  comel!  Aku  rakamkan  gambarnya  itu  ke  dalam  telefon  bimbit  tanpa  pengetahuannya.  Itulah,  siapa  suruh  pejam  mata?
            Paling  aku  tak  sangka,  kewujudan  daddy  mewalikan  aku.  Sudahlah  tidak  cakap  banyak,  selepas  mewalikan  aku,  daddy  meminta  izin  dari  kami  untuk  terbang  ke  Kanada  semula.  Berbual  dengan  aku  pun  tak  sempat  katanya  pada  Andy.  Banyak  sungguh  alasannya.  Apa  dia  ingat,  aku  tak  tahu  agaknya?  Dia  memang  tidak  mahu  berbual  dengan  aku.  Sepatah  kata  pun  tak  ada  untuk  aku  melainkan,  are  you  ready?’.  Selepas  aku  mengangguk,  haram  tak  ada  kata-kata  lain  dah  untuk  aku.
            Okey,  sekarang  Andy  ahli  keluargaku  yang  terbaru.  Urff!  Gelinya!  Sungguh!  Tak  sangka  aku  akan  menerima  lamaran  seorang  lelaki  gay  untuk  dibuat  suami.  Apa  yang  aku  dah  buat  ni?  Andy,  janganlah  dia  muntah  berdarah  menghadap  muka  aku.  Sungguh  aku  rasa  lega  sekarang.  Tapi,  yang  tak  leganya...  Andy.  Dia  seperti  tidak  mahu  bercakap  denganku. 
Dari  tadi,  dia  mengelak  sahaja.  Aku  masih  lagi  tak  percaya  bahawa  aku  sudah  bergelar  isteri  kepada  dia.  Peliknya!  Sebaik  sahaja  sampai  ke  rumah,  kami  masing-masing  berpecah,  masuk  ke  bilik  masing-masing.  Perlukah  aku  bersedia  untuk  malam  pertama?  Tot!  Tak  perlu  sebab  dia  gay.  Aduhlah  Emma!  Itu  pun  tak  boleh  fikir  ke?  Tapi,  perlukah  aku  menggodanya?  Wargh!  Nampak  macam  perempuan  jalang  pula.  Jalangkah  kalau  menggoda  suami  sendiri?  Tentulah  tidak!
Tapi  bagi  aku...  ahahaha!  Kelakarnya!  Sudahlah  aku  masih  dara  bergetah  lagi.  Nak  menyerah  pada  Andy  begitu  sahaja?  Buatnya  nanti,  dia  tergoda.  Huargh!!  Tak  sanggup!  Aku  belum  bersedia  lagi  ni.  Okay  cool,  Emma.  Aku  menarik  nafas  panjang  lalu  kuhembus  perlahan-lahan.
Aku  kena  cakap  dekat  Andy  mengenai  perkara  ini.  Aku  tak  mahu  dia  anggap  aku  menyombong.  Dan,  aku  mahu  dia  tahu  yang  aku  faham  tempatnya.  Aku  cuma  nak  katakan  padanya  yang  dia  tak  perlu  risau  untuk  memberiku  nafkah  batin.  Bila  aku  dah  ready  nanti,  aku  dengan  sendirinya  akan  ke  bilik  dia  dengan  berpakaian  seksi  dan  pegang  cemeti.  Urff!  Gross!  Aku  tak  boleh  berkata  begitu. 
“Andy,  I  faham  tempat  you.  You  tak  perlu  risau  tentang  I.  I  okey  je.  Tentang  nafkah  batin...  you  tak  perlu  risau.  I  faham  keadaan  you.”  aku  menyusun  ayat.  Nafas,  kutarik  dalam.  Tombol  pintu,  aku  buka.
Serentak  itu,  Andy  muncul  dari  bilik  sebelah.  Kami  berpandangan  dengan  agak  lama.  Dia  ternganga  memandangku  yang  juga  ternganga  memandangnya.
I  have  something  to  tell  you!”  kami  berkata  serentak.  Aku  kemam  bibir.  Dia  juga  sama.  Mukanya  pucat.
You  beritahulah  dulu.”  aku  memberinya  keutamaan.  Dia  menggeleng.
“I  dah  lupa.”  jawabnya.  Halkum  dia  bergerak  dari  bawah  ke  atas dan  kembali  ke  bawah.  Dia  telan  liur!  Dia  juga  nak  berbincang  tentang  malam  pertama  kamikah?  Yang  tak  jadi  ni?   Urff.
“Oh!  Tak  apalah.  I...  er...  I  masuk  dulu.”  aku  menunjuk  ke  arah  bilik.
You...  you...  you  nak  cakap  apa?”  soalnya  tergagap-gagap  macamlah  aku  ajak  dia  tidur  sekatil  denganku.  Alamak!  Nak  tanya  ke  tak  payah?
“Err,  tak  penting  pun.  Nanti  pun  I  boleh  tanya.”  aku  berkata  sambil  tersenyum.  Dia  tersenyum  nipis  dan  menunduk-nunduk  tanda  faham.
“Err,  I  should...  um...  off  to  bed.”  ujarnya  bersama  tawa  untuk  menyembunyikan  rasa  kekok  antara  kami. 
Mungkin  dia  tak  menyangka  bahawa  dia  akan  beristeri  secepat  ini.  Aku  lagilah  tak  sangka  akan  bersuami  secepat  ini.  Secara  tiba-tiba.  Dengan  gay  pula  tu.  Sadisnya!  Sebab  tak  nak  dihantui  rasa  berdosa,  aku  rela  memperjudikan  nasib  hidupku  dengan  menikah  dengan  gay?  Dia  nak  tutup  mata  orang,  aku  pula?  Terpaksa  menutup  mata  orang  untuk  dia...  sebenarnya,  aku  dipergunakan,  bukan?  Tapi  aku  juga  mempergunakan  dia  untuk  mendapat  lesen  tinggal  di  sini!  Stress!!
Tuppp!!  Pintu  kembali  terkatup.  Alamak!  Dia  dah  masuk  bilik,  dan  aku?  Termenung  di  sini?  Aku  tepuk  dahi!  Jangan  harap  dia  nak  ubah  selera  dia  pada  aku!

“ANDY,you  tolong  bawa  I  ke  pasar  raya  sekejap  boleh?”  aku  meminta  dengan  penuh  harapan.  Dia  sedang  leka  menonton  tv  saat  itu.  Entah  cerita  apa  yang  ditontonnya  itu,  aku  pun  tak  tahu  dan  malas  hendak  mengambil  tahu.  Aku  bukan  suka  sangat  tengok  tv.  Tambah-tambah  drama.  Memang  bosan  habis!  Kena  tunggu  sambungan.  Alahai.
Dia  berkerut.  Aku  sudah  rasa  takut  melihat  kerutannya.  Takkanlah  tak  boleh  kut?  Aduhai.  Inilah  kali  pertama  aku  meminta  tolong  daripada  dia  untuk  membawa  aku  keluar.  Aku  tinggal  di  sini  sudah  nampak  macam  perempuan  simpanan  dia  pula.  Tak  syoknya  bila  fikir  macam  tu. Ya,  memang  kami  telah  menikah.  Dah  selesai  pun.  Tapi,  kami  hidup  seperti  inilah.  Cuma,  Andy  kerap  berada  di  rumah  semenjak  jadi  suami  aku  ni.  Memasak  dan  sebagainya.  Tahu  juga  dia  nak  ‘jaga’  aku.
You  nak  beli  apa?”  dia  tanya  aku. 
Aku  terdiam  lama.  Memikirkan  jawapan  yang  sesuai  untuk  aku  perkatakan  pada  dia.  Yalah,  kalau  tersalah  jawab  nanti,  dia  tak  mahu  bawa  aku  keluar  pula.  Cadangku,  selepas  ke  pasar  raya,  aku  mahu  mengajaknya  untuk  makan  dan  lepak  sama-sama.
“Adalah  barang  yang  I  nak  beli.  You  tak  pernah  bawak  I  keluar  pun  selama  I  kat  sini.  Muka  Awin  pun  I  tak  tahu  macam  mana  dah  sekarang.  Entahkan  sudah  bertambah  jerawat  ke,  terkurang  jerawat  ke,  terkurang  gigi  ke?”  aku  bercakap  seperti  sedang  merungut.  Dia  pun  menutup  tv.  Gilalah!  Dia  sedang  khusyuk  tengok  pun  boleh  dia  tutup  macam  tu  saja  bila  bercakap  dengan  aku?  Terharunya!!
“Biar  I  sajalah  yang  belikan  untuk  you.  You  pesan  saja  apa-apa.  I  boleh  belikan.”  dia  berkata  begitu  pula.  Aku  mendengus  geram.  Tak  menjadi  pula  alasan  ini.  Aduhai...  Cuba  alasan  yang  lain  pula.
“Alah...  Biarlah  I  pergi  sekali.  Banyak  benda  yang  I  nak  beli  ni.”  aku  beralasan  lagi.  Aku  mula  buat  muka.  Harap-haraplah  dia  bersetuju.  Bukannya  banyak  pun  barang  yang  aku  nak  beli.  Saja.  Alasan.
Liat  betul  Andy  ini  rupanya.  Aduhai.  Macam  manalah  nak  pujuk  dia?  Boleh  tahan  degilnya  kepala  otak  dia.  Kenapalah  dia  tak  benarkan  aku  keluar  pula?  Kulit  aku  ni  dah  jadi  putih  gebu  tanpa  perlu  makan  kologen  akibat  duduk  di  rumah  tanpa  melihat  dunia  luar.  Entah-entah  kat  luar  sana  sudah  bertambah  bangunan,  atau  wujud  pelabuhan  UFO  ke?
“Tak  boleh.  You  duduk  sini  je,  I  yang  pergi  belikan.  Jangan  degil.”  dia  masih  lagi  tidak  mahu  berkompromi.  Aku  jadi  geram  dengan  jawapan  selambanya  itu.  Kalau  tak  memikirkan  yang  dia  ini  banyak  membantuku,  sudah  lama  aku  smack  down  dia!  Smack  down  macam  Rey  Mysterio  dalam  WWE  Superstar  tu.  Tak  pun  jadi  John  Cena.  Aku  bosan!  Kalau  aku  tinju  dahi  dia  masa  dia  tengah  tidur  pagi  tadi  kan  bagus?
“Alah...  Bolehlah.”  aku  pujuk  dia  lagi  dengan  muka  sepuluh  sen. 
Mata  Garfield  sudah  aku  pakai  semata-mata  hendak  menagih  simpati  dari  dia.  Dia  buat  derk  saja.  Geram  betul  aku.  Kalau  guna  mata  Puss  In  Boots  pun  tak  jalan  juga  kalau  macam  ni.  Aku  pandang  Andy  macam  nak  makan.  Dia  pandang  aku  semula  macam  nak  telan!  GULP!  Ouch!  Seksi  habis.
“Tak  boleh.  You  duduk  rumah  sajalah,  mia  amor!”  Andy  berkata  begitu  pula.  Aku  mendengus.  Mengalah. 
“Cepatlah.  Barang  apa  yang  you  nak  I  belikan?”  dia  menyoal  aku  seperti  mendesak.  Aku  mencebik  geram.  Tak  puas  hati  tidak  dapat  keluar  sebenarnya  ni.  Hendak  memprotes?  Hish!  Kena  sedar  diri  juga  yang  hanya  menumpang  ini.
Pad.”  aku  jawab  dengan  muka  yang  memerah.  Segannya!
Pad?  You  nak  buat  apa  dengan  benda  tu?”  dahi  dia  berkerut  sejuta.  Aku  lagilah  berkerut  berjuta-juta.  Boleh  dia  tanya  apa  yang  aku  nak  buat  dengan  pad?  Masya-Allah!  Nak  buat  apanya  lagi?  Huish!!
“Nak  pakailah!”  aku  marah  dia.  Sudahlah  aku  rasa  malu  sungguh  sebenarnya  ni.  Sesedap  dia  saja  nak  tanya  aku  soalan  macam  budak  tadika  tu.  Tak  ada  feeling  langsung.  Aku  ini  sensitif  sikit  bila  jadi  macam  ni.
“Yalah-yalah.  Maksud  I,  you  nak  knee  pad  ke  elbow  pad?”  dia  tanya  aku  tegas.  Aku  yang  mendengarnya  sudah  tergelak  gila-gila.  Rasanya  kalau  aku  gelak  guling-guling  sekarang  pun  tak  apa!  Andy  mencedutkan  wajahnya  yang  kacak  itu.  Dia  ingatkan  pad  pelindung  tu  rupanya!  Aku  sudah  keras  perut  menahan  rasa  lucu  yang  menggeletek  ulu  hati.
You  gelak-gelak  apanya?  Cepatlah.  Nak  pad  yang  macam  mana?  I  carikan.”  dengan  yakin  dia  berkata.  Macam  betul  aje.
“Bukan  pad  itulah,  Dee!  Pad  lain!”  aku  cakap  sambil  cover  malu.  Alahai.  Jari  telunjuk  aku  cantumkan  dengan  malu-malu.  Nak  cakap  ke  tak  nak?  Nak  cakap  ke  tak  nak?  Berfikir  sepuluh  kali  aku!  Kenapalah  dia  boleh  tak  tahu  apa  yang  aku  nak?  Pad  pelindung  tu  aku  nak  pakai  untuk  apa?  Bergusti?  Takkanlah  pula!  Aku  nak  bergusti  dengan  siapa?  Kalau  Mason  ada  baru  boleh!
“Pad  lain?  Ada  pad  lainkah?”  dia  soal  aku  dengan  mulut  ternganga.  Aku  angguk  yakin.  Memang  banyak  Andy  oii.  Pad  wing,  non  wing,  overnight,  ultra  thin  dan  berbagai  lagi!  Kau  seorang  je  tak  tahu!  Jenama  pula,  Libresse  ada,  Kotex  ada,  Laurier  pun  ada.  His!  Susahnya.  Takkan  dia  tak  pernah  ambil  tahu  soal  ini?
“Erm.  Roti  kering.”  aku  beritahu  dia  sesuatu  yang  sama  maksud  dengan  pad.  Dia  berkerut  seribu.  Teruknyalah  rupa  dia  sekarang!  Rasa  macam  nak  sedekah  buku  lima  sahaja  bila  aku  perhati  lama-lama.
“Roti  kering  pulak  dah!  Tadi  nak  pad.  Betul-betullah  you  ni.  Pad,  lagi?  Roti  kering?  Lagi?”  dia  macam  nak  marah.  Aku  pening.  Dia  tak  tahu  juga  rupanya.
“Roti  keringlah!  You  tahu  tak?”  aku  marah  dia  pula  dengan  kaki  yang  sengaja  aku  hentak  geram  tanda  protes.  Geram.  Aku  tahu,  dia  tentu  fikir  roti  kering  lain!  Ingat  roti  kering  yang  aku  maksudkan  itu,  boleh  makan  ke?  Hee,  payahnya!
“Roti  yang  keras  warna  kuning  dan  ada  gula  tu  ya?”  dia  soal  aku.  Aku  nak  tergelak.  Tapi,  bila  tengok  muka  dia  yang  serius  tu,  aku  tak  jadi  gelak.  Aku  bagi  usus  aku  sahaja  yang  gelakkan  untuk  aku.  Sampai  keras  perut  aku  menahannya.  Roti  tu  sedap!  Tapi  bukan  roti  tu  maksud  aku!
“Itu  roti  makan!  Aduhai.  You  ni  takkanlah  tak  tahu  langsung.  Pad  tu,  roti  kering  a.k.a  roti  panjang!!!”  aku  bagi  kiasan  lain  pula.  Segannya.  Aku  perlu  cakap  pasal  aku  sedang  mengibarkan  bendera  merahkah?  Aku  garu-garu  kepala  yang  tak  gatal.
“Roti  panjang?  Roti  ban  ke  rotan?”  dia  menyoal  aku. 
Aku  rasa  macam  nak  pecah  otak  ni  memikir  perkataan  sinonim  dengan  pad’.  Aduhai  bengap  betullah  kepala  anak  orang  kaya  seorang  ni!  Kalau  Andy  ni  aku  balun  dengan  pelepah  kelapa,  seronok  juga  ni.  Mujurlah  pelepahnya  tak  ada  di  kawasan  rumah  orang  kaya  di  sini.
“Bukan  roti  panjang  tu.  Ini  roti  panjang  untuk  bendera  merah!!!  KOTEX!!  LIBRESSE!!  Whisper,  have  a  happy  period!  Ada  paham?”  aku  menyoalnya  geram  sambil  buat  tangan  yang  mengibar  bendera.  Siap  aku  guna  tagline  pad  yang  berjenama  Whisper  tu  lagi.  Geram  tahu?
Kuat  suaraku  menjerit.  Kali  ini,  dia  terdiam.  Sehingga  memerah  mukanya.  Tidak  lama  selepas  itu,  dia  tergelak  sehingga  terbang  separuh  nyawanya  entah  ke  mana!  Daripada  berdiri,  kini  dia  sudah  tertunduk-tunduk  memegang  perutnya  akibat  ketawa  yang  melampau.  Sumpah  aku  malu  lihat  dia  tergelak  semacam  itu.  Teruknya  perangai.  Hendak  saja  aku  hantukkan  ke  dinding  kepalanya  saat  ini.  Boleh  dia  gelak  sampai  macam  ni? 
“Okey,  jomlah.  Kita  pergi  beli  sekali.  Cakaplah  awal-awal  yang  you  nak  tuala  wanita.  Adeh.  Roti  panjanglah,  roti  keringlah,  bendera  merahlah,  padlah  apalah!  Cepat  bersiap.”  dia  membebel.  Aku  ketap  bibir.  Lupa  pada  perkataan  ‘tuala  wanita’  itu.  Nampak  sivik  sangat!  Patut  pun  aku  tak  ingat.  Aku  ini  bukannya  terror  sangat  berbahasa  melayu  yang  skema-skema. 
“I  nak  pergi  tadi  you  tak  bagi!”  aku  hamburkan  amarahku  padanya.  Geram  betul.  Dia  tergelak  saja.  Walaupun  comel  mukanya,  tapi  sakit  hati  aku  melihatnya.  Urgghh!!

AKU  membelek-belek  tuala  wanita  yang  ada  dihadapan  aku.  Aku  suka  pakai  jenama  Libresse  sebab  Yuna  dengan  Adibah  Noor  betul-betul  telah  dapat  meyakinkan  aku  tentang  keberkesanan  tuala  wanita  ini  dalam  iklan  Libresse  yang  aku  tonton  dulu. 
Kalau  aku  belajar  subjek  Marketing  sewaktu  Diploma  dahulu,  ini  dah  masuk  dalam  tajuk  Leader  Opinions  dalam  Social  Factors  of  Consumer  Desicion  Making.  Pengaruh  orang  ternama.  Aku  mengambil  satu  peket.  Tak  sangka,  otak  aku  masih  ingat  lagi  apa  yang  pernah  aku  belajar  di  zaman  universiti  dulu.
Saiz  maxi.  Aku  belek-belek  bungkusan  plastik  yang  berwarna  biru  itu.  Ada  sepuluh  saja  di  dalamnya.  Hm..  Aku  letakkan  semula  di  tempat  asalnya.  Baik  aku  beli  yang  banyak-banyak  terus.  Nanti  susahkan  Andy  pula  nak  kena  bawa  aku  keluar.  Aku  pandang  ke  kiri.  Cis!  Andy  pun  ikut  pegang  tuala  wanita  yang  aku  pegang  tadi.  Dia  belek-belek  juga  macam  aku.  Bila  aku  letak,  dia  letak.  Bila  aku  ambil,  dia  ambil.
Mahu  saja  aku  pelangkung  kepala  dia  sekarang  dengan  Libresse-Libresse  di  hadapanku  ini.  Orang  ramai  tersenyum-senyum  memerhatikan  kami  lebih-lebih  lagi  si  Andy  yang  nampaknya  serius  benar  memerhati  label  pada  plastik  pad  tersebut.  Sumpah  aku  rasa  segan. 
“Letaklah!  Hee,  you  tunggu  kat  sanalah!”  aku  marah  dia  dengan  suara  tertahan-tahan.  Gigi  sudah  terkacip  rapat  menahan  rasa  geram.  Takut  ada  yang  dengar.  Dia  buat  pekak  saja.  Mukanya  memang  toya  betul.
“Biarlah,  nanti  senang  I  nak  belikan  untuk  you.”  dia  berkata  selamba.  Bagaikan  dicekik-cekik  mendengar  jawapannya  itu,  aku  kutil  lengannya.  Dia  mengaduh  sakit  sambil  mengusap  lengannya  yang  kukutil  tadi.  Hah!  Dah  merah.  Padan  dengan  muka.
You  tak  payah  nak  malulah,  I  suami  you.”  Andy  berkata  geram.  Suami  apa?  Pandang  isteri  pun  tak  lalu?  Kehidupan  tak  macam  suami  isteri  yang  lain  pun!  Kalau  dia  suami  aku,  dah  lama  aku  lalui  malam  pertama  kami  dengan  indah.  Bengang  betul  dengan  dia  ni.  Apa  yang  Mason  tu  pakai  agaknya  sampai  dia  tak  tertarik  pada  aku?
Aku  malas  hendak  melayan  dia.  Aku  akhirnya  ambil  Libresse  yang  mempunyai  dua  puluh  pad  bersaiz  maxi  dan  dua  puluh  pad  bersaiz  medium  yang  berwarna  hijau  plastiknya.  Selepas  itu  aku  capai  pantiliner  pula.  Selamba  saja  Andy  ambil  pad  di  tanganku  dan  dipeluknya.  Sumpah  aku  malu.  Eee.  Kalau  aku  bagi  makan  pil  gila  kang,  tak  memasal  aje  dia  pergi  mewarnai  kehidupan  penghuni  di  Hospital  Bahagia.
“Biar  I  bawalah!”  aku  marah  dia  dan  cuba  merampas  balik  pad-pad  aku.  Dia  buat  bodoh  saja.  Lagi  kuat  dia  memeluk  pad  yang  aku  ambil  tadi.
“Biarlah  I  bawa.”  dia  berkata  selamba  tanpa  rasa  malu. 
Akhirnya  aku  menarik  sebuah  bakul  kosong  yang  berdekatan  dengan  tempat  kami  berdiri  lalu  aku  rampas  pad  aku  dan  letakkan  ke  dalam  bakul  tadi.  Dia  rampas  bakul  itu  pula.  Aku  mendengus.  Tapi,  biarlah!  Daripada  dia  peluk  pad  itu,  lebih  baik  dia  bawa  bakul  saja.  Tak  adalah  aku  rasa  malu  sangat.
Selepas  itu  kami  pergi  ke  bahagian  coklat.  Banyak  sungguh.  Cadburry  ada, Vochelle  pun  ada.  Aku  cari  satu  jenis  saja.  Iaitu  Milky  Bar,  kegemaranku.  Aku  minat  sungguh  makan  coklat  Milky  Bar  itu.  Berlemak  sungguh.  Rasanya  yang  sedap  itu  membuatkan  mata  aku  terpejam  ketika  menikmatinya.  Cheh.
Setelah  terjumpa  coklat  yang  aku  idam-idamkan,  terus  aku  sambar  dua  peket.  Andy  kelihatan  seperti  tidak  berpuas  hati  denganku  jadi,  dia  ambil  lagi  tiga  bungkus.  Terperanjat  sungguh  aku  melihatnya!  Dia  ni  memanglah.  Suka  betul  membazir.  Dalam  otakku,  aku  sudah  menghitung-hitung  harga  yang  bakal  dikenakan  sebentar  lagi.Andy  buat  ronda-ronda  di  kawasan  coklat  itu.  Setiap  kali  lalu,  dia  ambil  satu  peket  coklat  dari  jenama  yang  berlainan.  Sampaikan  sudah  hampir  penuh  bakul  itu  dengan  coklat  sahaja.  Geram  pula  aku  melihatnya! 
Duit  aku!!!
“Jangan  risau,  I  bayar!  I  suami  you.”  bagaikan  mendengar  jeritan  hatiku,  dia  selamba  berkata.  Suami?  Cheh!  Poddah!  Tak  payah  ingatkan  berkali-kalilah!  Naik  tension  aku  memikirkan  yang  suami  aku  gay.  Mujurlah  aku  tak  perlu  membayar  coklat  yang  banyak  itu.  Mahu  mati  keras  aku  di  hadapan  kaunter  itu  nanti  dengan  harga-harga  coklat  yang  mungkin  sudah  mencecah  seratus  hingga  dua  ratus  ringgit  itu.
Macam-macam  jugalah  makanan  yang  Andy  ambil.  Air  susu  kocak  untuk  sarapan  kami  dan  beberapa  jenis  makanan  ringan.  Hm.  Banyak  betul  duit  dia.  Tahulah  anak  tauke  kilang.  Teruknya  berbelanja.  Dia  tak  merasa  hidup  susah  macam  aku...
Sesampai  di  kaunter,  aku  hulur  duit  juga  untuk  bayar  harga  pad  aku,  seperti  biasa,  dia  menolak.  Dia  yang  bayarkan  semuanya.  Aku  jadi  tak  sedap  hati  pula.  sudahlah  aku  tinggal  di  rumahnya  secara  percuma,  barang-barang  dan  segala-galanya  juga  adalah  percuma.  Terasa  macam  aku  ini  menyusahkan  dia  pula  walaupun  dia  suami  aku. 

0 komen:

Post a Comment

 

LunaSAMS Template by Ipietoon Cute Blog Design